رحیمی آتانی : دانشگاه آزاد اسلامی  پل ارتباطی شرکتهای دانش بنیان با کارفرمایان/  خودکفایی درسیستم های دفاعی با تولیدات سامانه های  شرکت دانش بنیان

مدیر عامل شرکت دانش بنیان الکترونیک و اپتیک گفت : سامانه سرعت سنج، سامانه هدایت ، سامانه راکت های بازرسی و سامانه های مسافت یاب لیزری از جمله تولیدات ما بود که ما را از خریدسیستم های دفاعی از کشورهای دیگر، بی نیاز و خودکفا ساخت .

به گزارش ایسکانیوز ،میثم رحیمی آتانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان الکترونیک و اپتیک در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت : حوزه تخصصیمان هم الکترونیک وهم اپتیک است و اکثر تولیدات ما حول تولید سامانه های الکترو اپتیکی و سامانه های اپتومکانیک است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان الکترونیک و اپتیک با اشاره به فعالیتشان گفت : در واقع درتولیدسیستم دفاعی فعالیت داریم که محصولاتی خاص و تحریمی هستند وغیر از ما تولیدی در داخل نداریم . بر فرض مثال سامانه های مسافت یاب لیزری یا سامانه های هدایتی از تولیدات ما هستند.

رحیمی آتانی با اشاره به کارآفرینی حاصل از تولیداتشان افزود : 15نفر به صورت تمام وقت و حدود 6 نفر نیز به صورت پاره وقت با ما همکاری می کنند. در مجموع حدود 21 نفر کارآفرینی داشته ایم.

راجع به این سامانه ها کمی توضیح دهید؟
سامانه های مسافت یاب لیزری از سه بخش اوپتیک مرعی، لیزر و گیرنده/فرستند الکترونیکی تشکیل شده است ، که با هدف گیری در اوپتیک مرعی ،نشانه را در مسافتی انتخاب کرده و با شلیک، لیزر می رود به هدف می خورد و برمی گردد. سپس توسط واحد الکترونیک زمان رفت و برگشت را اندازه گیری می کند و می گوید مسافتتان نسبت به جسم چقدر است. میزان خطایش نیز مثبت و منفی 1 است.

چه کاربردهایی دارد و در چه اماکنی استفاده می شود؟
کاربردش بیشتر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است ، درسیستم های سرعت سنج ، نمونه ای از این مسافت لیزری است. اما در جاهای دیگر نیز نمونه هایی از این دستگاه به کار می رود .

چند تا سامانه دارید؟
سامانه سرعت سنج، سامانه هدایت ، سامانه راکت های بازرسی که در چک پوینت های فرودگاه ها استفاده می شود و احتمالا شما هم دیده باشید، دستگاهی است که آن را بروی بدن می کشند تا از بردن اجسام به داخل ادارات جلوگیری به عمل آورند. .در فرودگاه ها و مراکز بازرسی نمونه های آن به وفور به چشم می خورد.

از این سه محصول که تولید می کنید کدام مشابه خارجی دارند و کدام در داخل تولید می شوند؟
رحیمی با اشاره به جلو گیری از خروج ارز توسط تولید این محصولات گفت: در گذشته ،این محصولات از خارج از کشور تامین می شدند اما پس از تحریم ها ،دیگر قابلیت خریداری آن از کشور های دیگر میسر نبود،لذا ،با تولید داخلی ، ما این مشکل و نیاز داخلی را برطرف ساختیم.

رحیمی آتانی تاکید کرد : در نبردهای امروزی درس های دیده بانی، چون هدایت آتش از اهمیت بالایی برخوردار است ،لذا دیگر هیچ واحدی رانمی توان یافت که از مسافت یاب لیزری استفاده نکند. در نبرد جدید اگر این دستگاه ها نباشند نسبت به حریفتان نابینا محسوب می شوید یعنی چیزی را نمی بینید و آنها دقیقتر می بینند. و این کالا جزء کالاهای استراتژیک به شمار می روند.

از چه موقع کارتان را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردید؟
ما از سال 88 کارمان را در دانشگاه و با پشتیبانی هایشان شروع کردیم که در ابتدا تعدادمان کم و پس از مدتی رفته رفته بر این تعداد افزوده شد.

قیمت مشابه خارجی آن چقدر است؟

حدود 2 یا 3 برابر محصول ماست . چون نمی توانستیم به صورت مستقیم خرید کنیم، با خرید از دلال ها قیمتش چندین برابر افزایش می یافت .

از کدام کشور خرید می کردید؟
کشورهای غربی.

دانشگاه آزاد در این زمینه چه کمکی به شما کردند ؟
در سال 93 پس از راه اندازی بسیار از جانب دانشگاه حمایتهای مادی و معنوی شدیم. از سویی وام های قرض الحسنه دادند و ازسوی دیگر قراردادهایی با ما منعقد کردند وبا وجود اینکه در آن زمان هنوز دانش بنیان نشده بودیم ما را به کارفرما معرفی و نزد آنان ما را تایید می کردند که از دانش از توانایی کافی برخورداریم.

402/101

کد خبر: 715139

وب گردی

وب گردی