تکرار عدم فروش سیب زمینی درطی سال ها توجیهی ندارد/ بدون مشتری ماندن سیب زمینی کشاورزان اردبیلی

نماینده مردم اردبیل درمجلس با بیان اینکه تکرار عدم فروش سیب زمینی در سالهای متمادی توجیه منطقی ندارد،گفت:اگر قراراست محصولات کشاورز سیب زمینی کار خریداری نشود؛باید با مدیریت ترویجی کشت های جایگزین را درنظرگرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد فیضی درباره بدون مشتری ماندن سیب زمینی کشاورزان اردبیلی،گفت: سیب زمینی کاران مجبورند محصول را با نصف بهای تمام شده بفروش برساندو بدیهی است با این اوصاف زمانی که نرخ تعیین شده برای فروش جوابگویی هزینه تولید نباشد،کشاورز نیز دراین راستا متضرر خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت یارانه های صادراتی انگیزه صادرکننده های سیب زمینی را کاهش می دهد،تصریح کرد:کشت سیب زمینی باید با آمایش تولید برمبنای فروش همراه باشد.

وی ادامه داد:یارانه صادراتی درزمان مقرر،مشوق های صادراتی،برندسازی و شناسایی بازارهای هدف صادراتی سیب زمینی جزو وظایف کشاورز نیست؛بلکه باید وزارت کشاورزی با برنامه ریزی تولیدی و کاربردی کشاورز را در این مسیر یاری دهد؛زیرا کشاورزان بنیه اقتصادی لازم را برای محقق کردن این عوامل را ندارند.

نماینده مردم اردبیل درمجلس بابیان اینکه محصول باکیفیتی همچون سیب زمینی متولی درکشور ندارد،گفت:تکرار عدم فروش سیب زمینی درسال های متمادی توجیه منطقی ندارد و اگر قراراست محصولات کشاورز سیب زمینی کار خریداری نشود؛باید با مدیریت ترویجی کشت های جایگزین را در این راستا درنظرگرفت.

عضوهیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد:جوایز صادراتی سیب زمینی در سال های 89 تا 90 متاسفانه هنوز پرداخت نشده است و این درحالی است که عدم پرداخت جوایز صادراتی مانعی برای حضور بهینه صادرکنندگان سیب زمینی دراین عرصه است.

کد خبر: 715213

وب گردی

وب گردی