مراسم چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه و شهرستان شهرضا در محل یادمان شهدا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت بسیج دانشجوئی شهید همت، کانون دانشجوئی آفتاب و تشکل اندیشه سبز علوی، مراسم چهارمین سالگرد تدفین دو کبوتر خونین بال دفاع مقدس با عنوان "قرار عاشقی" بر سر مزار ای دو شهید عزیز برگزار شد.

سردار محمد احمدیان از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از اعضای گروه تفحص شهدا در این مراسم گفت: «حلقه مفقوده شهدای گمنام نوع حماسه آنان در صحنه نبرد با دشمن بود چون شهید
گمنام یعنی رزمنده ای که می توانست به عقب برگردد ولی ماند و تا آخرین لحظه دفاع کرد».

احمدیان با بیان خاطراتی از حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت« قرار عاشقی شهدا با خدا لحظاتی را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کرد که امروز باور آن برای بعضی ها سخت
شده است چرا که شهدا در این قرار حقیقت را درک کردند و با یک اسلحه کلاشینکف مقابل تانکهای دشمن ایستادند و هرگز زیر قرار خود با خدای خود نزدند».

این رزمنده دوران دفاع مقدس خطاب به جوانان دانشجوی حاضر در مراسم گفت«در زندگی روز مره خود لحظاتی را با خدای خود خلوت کنید و به این سوال ذهن خود پاسخ دهید چرا در مقطعی از زمان و تاریخ این کشور جوانانی با عشق به حضرت روح الله و فرماندهی دلاور مردانی چون شهید همت ها ،شهید خرازی ها ، شهید باکری ها تا آنجائی از دین و ناموس خود دفاع کردند که در نهایت چیزی به جز یک مشت گوشت و استخوان متلاشی شده در برابر گلوله های تانک دشمن از آنانی چیزی باقی نماند».

در ادامه این مراسم معنوی یکی از مداحان اهل بیت مدیحه سرائی کرد و دانشجویان با قرائت متن های زیبا با عنوان قرار عاشقی ، هم عهدی با شهداست با دو شهید گمنام آرام گرفته در دانشگاه و دیگر شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

در پایان مراسم پلاکهای که نام شهدای شهرستان شهرضا بر روی آن نقش بسته بود به همراه لوحهای قرار عاشقی با این شهدا بین دانشجویان توزیع شد.

205/200

کد خبر: 715236

وب گردی

وب گردی