اختصاص 1350 میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه همگانی

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در قانون بودجه سال جاری 1350میلیاردتومان به صندوق بیمه همگانی حوادث اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدفرید لطیفی شب گذشته در جلسه ستاد بحران خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی لازم باید در حوزه بحران صورت گیرد و مانورهای لازم انجام شود بر برگزاری آموزش‌های لازم بحران به مردم و برگزاری مانور تأکید کرد و افزود: اگر آموزش توأم با مانور قبل از حوادث برگزار شود، مشکلات ناشی از بحران‌ها کم خواهد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه دولت به‌دنبال اجرای طرح بیمه همگانی حوادث به جای پرداخت خسارت است، گفت: در حال حاضر 1350 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال از محل اعتبارات مالی بحران برای صندوق بیمه همگانی حوادث پیش بینی شده است.

لطیفی با بیان اینکه امسال باغات انار و زعفران در خراسان‌جنوبی دچار مشکلاتی شدند که به شکل پرداخت خسارت مشکلات آنها حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه باید جایگزین پرداخت خسارت حوادث شود، افزود: با اجرای طرح بیمه همگانی حوادث، منابع دولتی که در حال حاضر صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می‌شود حذف شده و هزینه‌های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: در حال حاضر به‌دنبال اجرای طرح بیمه حوادث در حوزه‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و اماکن دولتی هستیم.

لطیفی با اشاره به لزوم انجام اقدامات لازم در حوزه سیل نیز خاطرنشان کرد: باید کارهای آبخیزداری و مناسب‌سازی جوی‌های آب و کانال‌های شهری انجام شود تا نگران وقوع خسارت به دلیل سیل نباشیم.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 715243

وب گردی

وب گردی