آیت‌الله هاشمی: از ظرفیت های استان بوشهر در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی کشور، استفاده کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر به استان بوشهر، صبح دومین روز سفر از قسمت‌های مختلف بندرگاه بوشهر و تأسیسات دریایی، کشتی‌ها و امکانات گمرکی، بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این بازدید که همراه با توضیحات مهدی بنچاری، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و معاونین بود، از اقدامات بندری و طرح توسعه‌ی آن ابراز رضایت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این بازدید که مصطفی سالاری، استاندار بوشهر ایشان را همراهی می‌کرد، از قسمت‌های مختلف بندر به ویژه برج مراقبت نیز دیدن کرد.

همچنین دهکده‌ی ساحلی بوشهر در کرانه‌ی خلیج همیشه فارس، مورد بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از بازدید در مصاحبه با خبرنگاران ملی و محلی، با تأکید بر ضرورت توسعه‌ی بنادر به عنوان یکی از زیرساخت‌های ضروری روابط با دنیا و تعامل با شرکت‌ها، گفت: ایران و به ویژه استان بوشهر با طولانی‌ترین مرز دریایی این ظرفیت را دارند که کانونی برای توجه به رفت و آمدهای دریایی، صادرات و به تبع آن تقویت تجارت باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به شرایط پسابرجام، گفت: ایران باید زمینه‌های گسترش همکاری‌ها را فراهم نماید، چون شاهد اشتیاق کشورها برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و روابط عمیق‌تر با جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این جمله که «دیروز سفری به خارگ داشتم و از پروژه‌های نفتی و پتروشیمی و همچنین شرکت نفت فلات قاره ایران بازدید کردم، با ابراز رضایت از طرح‌های در دست اقدام برای توسعه‌ی کارها، گفت: باید از ظرفیت بسیار خوب استان بوشهر در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی کشور، استفاده کنیم.

300/300

کد خبر: 715252

وب گردی

وب گردی