برگزاری مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی در شیراز و کرمان /  وظیفه دانشگاه، توسعه فرهنگی در کنار توسعه علمی است

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی که عصر امروز در واحد کرمان برگزار شد، از برگزاری مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی در 17 دی ماه 1396 به میزبانی واحدهای شیراز و کرمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان مراسم اعطای جایزه باستانی پاریزی، به روند راه اندازی و تصویب این جایزه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه فرزندان ایران در حوزه فرهنگ و زیست بوم اطلاعات درخوری از مفاخر و مشاهیر و بزرگان سرزمین خود ندارند و از آنجا که حوزه کاری ما و وظایف ما در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاب می کرد که برای معرفی مفاخر ایران در همه حوزه ها اقدام کنیم، موضوع در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با تصویب اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم انسانی در صورتی که به مشاهیر، عرفا، مورخان و مفاخر علمی در هر استان بپردازند، مورد حمایت قرار گیرند.

میرزاده به نقل خاطره ای از استاد باستانی پاریزی پرداخت و گفت: یکی از افتخارات بنده این است که آخرین دستنوشته استاد باستانی پاریزی درخصوص ارتباط ایشان با پدر بنده بوده است که دستخط این استاد بزرگوار را در اختیار حوزه کرمان شناسی قرار خواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای بزرگداشت این استاد هر کاری که انجام شود، کافی نیست، تاکید کرد: بسیار خرسندم که فرصت معرفی و گرامیداشت باستانی پاریزی دست داد تا این مهم توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود و این دانشمند معاصر کشور به جامعه معرفی شود.

دکتر میرزاده به برگزاری مراسم بزرگداشت برای دیگر بزرگان و دانشمندان ملی اشاره کرد و گفت: در جشنواره ملی دانشجویی فرهنگ اقوام و میراث معنوی که در واحد کرمان برگزار شد، پیشنهاد دادم مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی نیز در دستورکار قرار گیرد که خوشبختانه با همت دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، این امر در حال انجام است.

وی افزود: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 17 دی را به عنوان سالروز خواجوی کرمانی تصویب کرد و مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر همزمان در شیراز و کرمان در سال 1396 برگزار خواهد شد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه علاوه بر اینکه وظیفه توسعه علمی را برعهده دارد، در توسعه فرهنگی نیز باید کوشا باشد. مفاخر و مشاهیر بزرگی داریم که کاخ افتخارات علم و دانش ما را تشکیل می دهند و باید آنها را بشناسیم و بشناسانیم تا بتوان جامعه جوان را در مقابل تهاجم فرهنگی مصون داشت.

وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی با یاری و کمک استاندار پرتلاش و خوش سابقه کرمان که به توسعه فرهنگی علاقه مند است، در برگزاری مراسم گرامیداشت و بزرگداشت بزرگان معاصر این استان بیش از پیش موفق باشد.

دکتر میرزاده پیشنهاد داد از خدمات استاد عطا احمدی به خاطر خدمات بزرگی که در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش انجام داده و از خادمان این عرصه هستند، تجلیل و قدردانی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: کرمان شهر مهربانی و مهربانان است. جامعه ما برای توسعه اخلاقی نیاز به مهربانی دارد. فلذا خوب است دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پروژه های همبستگی مانند صلح رحم و سبک زندگی ایرانی اسلامی یا مانند جشنواره اقوام ایرانی را به عنوان یک طرح فرهنگی به مرحله اجرا بگذارد.

200/204

کد خبر: 715288

وب گردی

وب گردی