محله‌ای در تهران که ۳۰۰ قهوه‌خانه دارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه 17 شهر تهران 300 قهوه خانه وجود دارد، گفت: در محله زهتابی با قریب 20 هزار نفر جمعیت، 14 قهوه خانه فعالیت دارد اما سرای محله ندارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش شورایاران منطقه 17 شهرداری تهران، گفت: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران علاوه بر برگزاری نشست با اعضای شورایاری این منطقه، بازدیدی از سطح منطقه 17 داشته و از نزدیک با مشکلات مردم در این منطقه آشنا شده و راهکارهایی برای حل معضلات ومشکلات ساکنین به شهردار تهران منعکس شده است.

وی قهوه خانه های موجود در این منطقه را تهدیدی برای سلامت جوانان منطقه دانست و افزود: حدود 300 قهوه خانه در محدوده زندگی مردم در منطقه 17 شهر تهران فعال است که آسیب های اجتماعی را تشدید می کند. انتظار داریم این مساله بررسی و مدیریت شود زیرا سلامت اجتماعی، جسمی و روحی شهروندان در گرو ساماندهی این اماکن و توسعه اماکن ورزشی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه محله زهتابی در این منطقه 14 قهوه خانه دارد اما سرای محله ندارد و تنها یک زمین چمن قدیمی با چمن غیرقابل استفاده دارد، تاکید کرد: شهربانوی منطقه 17 در محله زهتابی پس از سالها هنوز افتتاح نشده است، این مکان می تواند محل فعالیت فرهنگی و ورزشی بانوان و دختران باشد و به ارتقاء سلامت این قشر از جامعه کمک کند.

وی به وجود دکل های برق فشار قوی در منطقه بدون رعایت حریم لازم انتقاد کرد و گفت: این دکل ها تهدید کننده سلامت شهروندان است و انتظار می رود مسئولان مرتبط با برنامه ریزی، این مشکل را حل کنند.

حافظی به وجود گرمابه های متروکه در سطح منطقه نیز اشاره کرد و افزود: این گرمابه ها به محل تجمع معتادان تبدیل شده و برای رفع این معضل، نیاز است که ضمن تملک گرمابه ها، این اماکن به اماکن فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود از این رو انتظار می رود که بودجه لازم برای این امر در سال 96 پیش بینی شود.

700700

کد خبر: 715349

وب گردی

وب گردی