1000 میلیارد تومان برای اشتغال کنار گذاشتیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال تبصره‎ای 1000 میلیارد تومانی به عنوان اشتغال در لایحه بودجه کشور پیش‌بینی شده است، گفت: این تبصره در بودجه‌ سال‌های گذشته پیش‌بینی نشده بود لذا امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اجرای این امر کمک کنند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان با اشاره به همراهی خوب نمایندگان مجلس با دولت، تصریح کرد: افزایش نرخ رشد اقتصادی به سادگی بدست نمی‎آید و در استان هم نرخ رشد اقتصادی بالاست و خوشبختانه امسال در کشور رشد هفت درصدی را تجربه می‎کنیم.

وی با بیان اینکه رشد مداوم زندگی در مردم را تاثیر می‎گذارد، افزود: دوره‎های اقتصادی اثرش را در دو تا سه سال بعد باقی می‎گذارد و با توجه به تحلیلی علمی امسال سال شکوفایی اقتصادی در کشور و سال آینده سال جهش اقتصادی خواهد بود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در زمینه اشتغال عملکرد مناسبی در استان و کشور داشتیم و 56 هزار شغل در دو سال محدود در استان می‎توانست دو درصد بیکاری ما را بهبود ببخشد اما دو اتفاق رخ داده که این امر محقق نشد.

ربیعی با بیان اینکه نرخ مشارکت در گلستان بیش از کشور افزایش پیدا کرده، گفت: شاهد حضور 4.5 میلیون داوطلب برای ورود به بازار کار هستیم و ما در دوره تاریخی قرار گرفتیم که بازار عرضه نیروی کار به صورت فشرده وارد کار می‎شود.

وی یادآور شد: در کل کشور وضعیت ما نسبت به اشتغال مطلوب است اما پاسخگو نیست و به عنوان یک عضو هیات وزیران نکته‎ای عرض می کنم که در دولت نتوانستیم تبیین کنیم، چرا که در دوره طولانی عدم ارتباط با بانک‎ها را تجربه کردیم و وقتی مشکلات برطرف شد، بانک‎های دولتی ما آمادگی لازم نداشتند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برجام دستاورد است، افزود: دستاورد برجام در سایه مقام معظم رهبری بدست آمده و در سایه سخت‎کوشی ایرانی‎ها بوده و هیچ کشوری لطفی به ما نکرده است.

به دنبال کاهش نرخ سود بانکی هستیم

ربیعی به اتفاقاتی که در حوزه کنترل تورم اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: به دنبال کاهش نرخ سود بانکی هستیم.

وی درباره اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: تصور نمی‎کنیم با پول پاشیدن مشکلات کشور حل می‎شود و طرح تجربه شده در مکزیک و هند که از نظر دانش و آینده‌نگری بی‎نظیر است را دنبال خواهیم کرد و اعتقاد داریم که باید پول به صورت قطره‎ای و بجا هزینه شود.

ربیعی با بیان اینکه نمی‎خواهیم به سراغ خاطرات تلخ بنگاه‎های زودبازده برویم، گفت: در چند روز آینده برخی شرکت‎ها را برای سرمایه‎گذاری در استان گلستان، دعوت می‎کنیم.

او گفت: اتفاقات خوبی در مورد بحث تک نرخی کردن تورم در کشور اتفاق افتاده، اما هر فردی که تریبونی در اختیار دارد می‎گوید چنین اتفاقی نیفتاده اما دولت هم کم حرف می زند و بیشتر اهل عمل است.

ربیعی با بیان اینکه سهم استان گلستان از اعتبارات ملی باید پیگیری شود، تصریح کرد: بحث راه‎آهن برای انتقال کود اوره، صندوق حمایت از توسعه صادرات، تسهیلات بانکی برای واحدهای نیمه‎ تمام در بخش کشاورزی و پروژه گردشگری آشوراده را در استان گلستان پیگیری می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اجرای اعتبار فروش محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان با مشارکت برخی از بانک‎ها در توسعه روستایی از هفته آینده آغاز می‌شود.

ربیعی اظهار کرد: افزایش سهم بانک توسعه تعاون برای استان گلستان را دنبال خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که موضوع آی.سی. تی با 15 پروژه در استان گلستان با سرمایه گذاری حداقل 1000 میلیارد تومان اجرایی شود.

101/401

کد خبر: 715375

وب گردی

وب گردی