مافی: هنوز در دادخواهی از مظلومان دچار لکنت هستیم

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در دهه چهارم انقلاب قرار داریم گفت: هنوز در براورده کردن عدالت اجتماعی و دادخواهی از محرومان دچار لکنت هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، پروانه مافی در مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان تهران در شمیرانات با حضور رییس فراکسیون امید و‌شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لواسان برگزار شد، سخنانش را با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بیان جایگاه و اهمیت مجلس آغاز کرد گفت: امروز مجلس ما در جهان از یک حیثیت ویژه برخوردار است و مجلس شورای اسلامی فقط یک نهاد قانونگذار نیست حتی در جهان هم نقش قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: امروز به مجلس آمدیم در حالی که در شرایط دشوار دهه چهارم انقلاب قرارداریم، اما با وجود اینکه در دهه چهارم انقلاب قرارداریم هنوز در براورده کردن عدالت اجتماعی و دادخواهی از محرومان دچار لکنت هستیم. در برآورده و اجرایی کردن فصل سوم قانون اساس کوتاهی شده. درصد بالای بیکاری، آمار قابل توجه طلاق و فساد اداری و اجتماعی و ... بارهای سنگینی است که حامعه بر دوش نماینذگان گذاشته است.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی که این پدیده‌ها ایجاد خواهد کرد، پیش‌بینی شده است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که این چالش‌ها فاصله بین مردم و مسئولان را افزایش دهد.

مافی با تاکید بر حق دو طرفه مردم و مسیولان در مقابل یکدیگر گفت: امروز ما نمایندکان برآمده از لیست امید، امید همه مردم هیتیم، چه آنهایی که به ما رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.

باید برای احقاق حقوق مردم تلاش کنیم تا مانع از بروز نگاه‌های افراطی شویم که ضغفا را فرودست می‌بیند و از اغنیا متنفر است، این نگاه خطرناک است و باید با هم این نگاه را از بین ببریم و اگر باهم باشیم پناه بی پناهان و گوش شنوای دردمندان خواهیم بود.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: برای نخستین بار در فرایندی نو این سومین دفتر مجمع نمایندگان استان تهران در شهرهای اطراف است و ما تلاش می‌کنیم با حضور در این دفتر مشکلات مردم را حل کنیم.
مافی ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این دفتر که با پیکیری نمایندگان تهران و برای نخستین‌بار در مجلس دهم کلید خورده است به نتایج مطلوبی برسد.

302/300

کد خبر: 715410

وب گردی

وب گردی