کمبود تجهیزات تخصصی برای دانش آموزان استثنایی

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کمبود تجهیزات تخصصی به ویژه تجهیزات توانبخشی را از جمله مشکلات دانش آموزان در مدارس استثنایی خواند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محسن غفوریان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، از نگاه دستگاه تعلیم و تربیت لرستان به مسائل و مشکلات دانش آموزان استثنایی تقدیر کرد و افزود: توفیقات چند ساله آموزش و پرورش استثنایی لرستان حاصل توجه، هم‌افزایی و اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: از جمله مشکلات و چالش‌های که در سطح کشور و استان لرستان وجود دارد، تامین نیروی انسانی و بازنشستگی معلمان استثنایی است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: برای رفع این مشکل تلاش شده تا از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروهای جدید، این محدودیت ها مرتفع شود.

غفوریان کمبود تجهیزات تخصصی به ویژه تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی را مشکل دیگر مدارس استثنایی برشمرد و گفت: برای توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان استثنایی، دوره‌های ضمن خدمت کتب جدید التالیف در نظر گرفته شده است.

وی به صدور مجوز برای تاسیس مرکز آموزشی توانبخشی با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم متعهد شد تا تجهیزات تخصصی و آموزش نیروی انسانی آن را تامین و انجام دهد.

غفوریان به پیگیری مشکلات آموزشگاه باغچه‌بان شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش مشکلات این آموزشگاه بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

700700

کد خبر: 715442

وب گردی

وب گردی