ما در تلاشیم تا حلقه علم و صنعت را به هم نزدیک کنیم

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در جلسه هیات امنای واحد کرمان با بیان اینکه ما در تلاشیم تا هر واحد دانشگاهی را به یک واحد فناور مجهز کنیم گفت: هدف ما این است تا حلقه علم و صنعت را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز در جریان سفر استانی دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری سیصد و شصت و چهارمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد با حضور دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، رزم حسینی استاندار کرمان، مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست و معاونت های واحد کرمان تشکیل جلسه داد.

بنا به این گزارش در ابتدای این جلسه دکتر بابک آل طه دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گزارش عملکرد حال حاضردانشگاه آزاد استان کرمان را در این جلسه ارائه داد و بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان 119 دانشگاه و مراکز آموزش عالی وجود دارد که 13 واحد و مرکز آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است دارد که در مجموع تعداد دانشجویان استان 170 هزار و 562 نفر است که از این تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان 40هزارو 758 نفر است که 25درصد دانشجویان کل استان کرمان را تشکیل می دهد.

وی گفت: تا کنون تعداد 161 هزار و 82 نفر از ابتدای تاسیس دانشگاه واحد کرمان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد در نیمسال اول 95-96 حدود 14 هزارو871 نفر است ضمن آنکه تعداد اعضای هیات علمی کل استان 2هزارو 532 نفر است.

رییس دانشگاه آزاد واحد کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آمار تفکیکی در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو غیر همگن در استان 1به 50 و همگن 1 به 28 است که خوشبختانه این اتفاق به معنی این است که هرم هیات علمی در حال حاضر وضعبت مناسبی را دارد.

آل طه در ادامه به وضعیت مراکز رشد استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 38 واحد فناور استان وجود دارد که بخشی در حال تکمیل و بهره برداری است که امیدواریم بتوانیم با تاکیدات انجام شده هر واحد دانشگاهی را به یک واحد فناور مجهز کنیم.

وی با اعلام اینکه استان کرمان 2هزار و 450 عنوان ثبت تجهیزات داشته است افزود: میتوان گفت با این تعداد تجهیزات 1هزارو 464 نوع خدمات به عموم و دانشجویان ارائه می شود و این موضوع توانسته زمینه ساز موفقیت واحد کرمان نسبت به واحد های کل کشور شود.

وی تعداد مقالات ISI را از ابتدای فعالیت واحد کرمان تاکنون 1هزار و 280 مقاله عنوان کرد و گفت: ما در سال 94 تعداد 234 مقاله ثبت شده در ISI داشتیم که این رقم به نسبت سالهای گذشته وضعیت مطلوبی دارد.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ادامه تصریح کرد: ما در تلاشیم تا حلقه علم و صنعت را به هم نزدیک کنیم و این اتفاق با عملیاتی کردن طرح شفا امکان پذیر خواهد شد که خوشبخانه ما در این موضوع ورود کردیم ودر راستای اجرای این طرح زمینی به مساحت80 هکتار در حال ساخت است که تا کنون 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آل طه در ادامه به فعالیت های فرهنگی واحد کرمان اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد واحد کرمان توانسته تا در بخش طرح های ماندگار فرهنگی مبدع جایزه باستانی پاریزی شود تا در راستای تکریم به پاس تلاشهای پژوهشگر و تاریخ دان معاصر استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی گام بردارد ضمن انکه ساخت پردیس مفاخر،برگزاری جشنواره ملی فرهنگ و اقوام ایرانی،ساخت بنای یادمان شهدا و مراسم دفن شهدای گمنام در فضاهای دانشگاهی از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی دانشگاه آزاد واحد کرمان است.

رییس دانشگاه آزاد واحد کرمان در خصوص اجرای طرح های گردشگری استان بیان داشت: استفاده از امکانات موجود اسکان دانشگاه آزاد مانند خوابگاهها و مهمانسراها است که در این باره مکانهایی که با این پتانسیل بوده شناسایی شده و مذاکرات با معاونت عمران دانشگاه آزاد صورت گرفته و مقرر شده تا یک سایت خوابگاهی 80 اتاقه که بلا استفاده بوده را به بدنه حوزه گردشگری دانشگاه آزاد تزریق کنیم که تا تابستان سال آینده این امکان صورت خواهد گرفت.

وی در پایان به وضعیت درآمد مالی دانشگاه در سال 93 و 94 اشاره کرد و افزود: درآمد دانشگاه آزاد واحد کرمان از بخش شهریه های دانشجویی در سال 93 حدود 1هزارو 298 میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال گذشته به 1هزارو 476 میلیارد ریال رسیده است ضمن اینکه در اندوخته طرح توسعه در سال 93 رقمی بالغ بر 202 میلیارد ریال بوده و در سال 94 این رقم به 158 میلیارد ریال تنزل داشته است و این اتفاق یعنی مخارج دانشگاهی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اشت.

200

کد خبر: 715503

وب گردی

وب گردی