آیت الله غرویان: اکثر نخبگان حوزوی و دانشگاهی در انتخابات  بر سر روحانی اجماع دارند/ بشر حریف منتقدین و تخریب کنندگان دولت نیست

عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکثریت نخبگان حوزوی و دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری بر روی آقای روحانی اجماع دارند و من فکر می کنم که این وحدت و انسجام را ما باید در انتخابات پیش رو نشان دهیم.

آیت الله محسن غرویان عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس حوزه علمیه قم درخصوص استراتژی اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات پیش رو در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: در تاریخ اروپا دوره ای به نام قرون وسطی داشتیم که تحولات علمی رخ داد؛ یکسری خرافات که به نام دین مطرح می شدند کنار زده شد و علوم جدید، فلسفه، تعقل، تفکر، اندیشه بر سر کار آمد و رنسانس اتفاق افتاد. در داخل کشور ما یک جریاناتی مخالف دولت هستند و این جریانات درحقیقت کسانی هستند که با علم، دانش، تکنولوژی، تفکر، فلسفه و تعقل مخالف هستند. دولت آقای روحانی دولتی است که براساس علم، دانش، تخصص، تفکر و مشورت گیری از کارشناسان عمل می کند و جمهوری اسلامی را می خواهد حکومت دینی براساس علم و دانش و تحصیلات برنامه ریزی و مدیریت جلو برود. دولت چنین تفکری دارد اما مخالفین دولت آنقدر به دولت حمله می کنند که به نظر من تفکراتی مانند تفکرات قرون وسطا دارند و از این جهت با دولت مخالف هستند و نمی خواهند آن اراده و انتخاب ملت که دولت را برسر کار آورده به سمت و سوی علم, دانش و توسعه حرکت کند.

بشر حریف منتقدین و تخریب کنندگان دولت نیست و خدا باید شیطان نفس را از دل های آنها کنار بزند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به یکی از سخنرانی های عمومی رئیس جمهوری که به خداوند متوسل می شوند و دعا می کنند که خداوند بر دل های یک عده ای از منتقدین و مخالفین انصاف را نازل کند، ادامه داد: این معنایش این است که واقعا منتقدین و تخریب کنندگان دولت دیگر کارشان به جایی رسیده که بشر حریف اینها نیست و خدا بیاید شیطان نفس را از دل های اینها کنار بزند.

سران سه قوه و ملت از یکدیگر پشتیبانی کنند تا مجامع بین المللی آمریکا را به دلیل نقض برجام محکوم و آن را اجرایی نکنند

آیت الله محسن غرویان با بیان این که رئیس جمهور مطالب را شفاف بیان می کند، افزود: خرید بوئینگ و برجام برای مصالح ملت است. برجام زیر نظر نخبگان کشور و مقام معظم رهبری تصویب شد، مساله اوپک و افزایش قیمت نفت به نفع ایران است و توسط همین دولت و وزرا رقم خورده است.

غرویان افزود: در حال حاضر نرخ تورم پایین آمده و ثابت مانده است، دولت تلاش خود را می کند اما مخالفین کر و کور شده اند و چشم های بعضی هایشان بوئینگ به آن بزرگی را نمی تواند ببیند و این نشان می دهد که ما گرفتار یک بداخلاقی و بی انصافی شده ایم که وجدانمان تاریک و این همه مخالفت ها را شکل می دهیم.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان این که دولت به این انتقادات نباید خیلی بها دهد، گفت: اکثر این انتقادات از روی انصاف نیست و دولت باید مسیر خود را ادامه و برنامه هایی که برای توسعه و پیشرفت دارند، روابط و مذاکرات با کشورهای مختلف را ادامه بدهند و از طرق دیپلماسی رئیس جمهور به صالحی و ظریف دستور داد تا نقض برجامی که توسط آمریکا صورت گرفته پیگیری شود.

وی با بیان این که آمریکا نمی تواند به تنهایی قدرت نمایی و برجام را نقض کند، گفت: باید برجام توسط کشورهای اروپایی و 5 کشور دیگری که در تصویب برجام حضور داشتند پیگیری شود.

آیت الله غرویان با پیشنهاد این که باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم تا آمریکا را محکوم کنیم، ادامه داد: به هر حال من پیشنهادم این است که باید دولت، مجلس، قوه قضاییه، سران سه قوه و ملت همه از یکدیگر پشتیبانی کنیم تا مجامع بین المللی آمریکا را به دلیل نقض برجام محکوم و آن را اجرایی نکنند.

اکثریت نخبگان حوزوی و دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری بر روی آقای روحانی اجماع دارند

عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که هیچ کسی در حال حاضر در ردیف دکتر روحانی نیست، گفت: آقای روحانی در جناح اصلاح طلبان و اصولگرایان بی رقیب است، البته رقبایی هستند ولی ضعیف؛ نه در جناح اصولگرایی اجماعی شکل گرفته بر سر شخصی و نه از جانب اصلاح طلبان البته ممکن است افراد درجه دو یا سه از جناح اصلاح طلبان یا اصولگرایان برای خالی نبودن عرصه و صحنه از رقابت وارد میدان شوند اما تقریبا اکثریت نخبگان حوزوی و دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری بر روی آقای روحانی اجماع دارند و من فکر می کنم که این وحدت و انسجام را باید در انتخابات پیش رو نشان دهیم زیرا برای وجهه بین المللی ما هم بسیار خوب و به جا است که در برابر قدرتنمایی های امریکا با هم وحدت داشته باشیم و در برابر آن وحدتی که آنها 99 رای مثبت به نقض برجام می دهند ما باید وحدت خود را حفظ و پشت سر رهبری و ریاست جمهوری همه بایستیم و انتخابات 96 را با رای بالا به نفع آقای دکتر روحانی رقم بزنیم.

302/300

کد خبر: 715510

وب گردی

وب گردی