دیدار‌ هیات دانشگاهی سوئد با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

هیأت دانشگاهی سوئد، در دیدار با معاون بین‌الملل و برخی از رؤسای دانشکده‌های دانشگاه تهران، بر گسترش همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که دکتر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه و برخی از رؤسای دانشکده‌های دانشگاه حضور داشتند، دکتر «پتر پله شو»، رییس هیأت دانشگاهی سوئد، تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های دو طرف، برگزاری دوره‌های مشترک و بخش دوم انجام دوره‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه‌های دو طرف را از زمینه‌های مهم همکاری برشمرد.

دکتر اردستانی، رییس دانشکده محیط زیست نیز، در زمینه همکاری با دانشگاه‌های اروپایی گفت: «معمولا دانشکده‌ها با برخی مشکلات مواجه هستند که در این بین، تأمین هزینه‌ها جزو اصلی‌ترین مشکلات به شمار می‌رود. وی بحث محیط زیست را موضوع مناسبی برای شروع دوره‌های مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست. و با اشاره به بحث تبادل دانشجو افزود: «دانشجویان می‌توانند برای گذراندن دوره تحقیقاتی بین دانشگاه‌ها جابجا شده و یا حتی در این زمینه می‌توان دوره مشترک برگزار نمود و مدارک معتبر از دو دانشگاه برای دانشجویان صادر کرد. ضمناً با توجه به دارا بودن رتبه بالای دانشگاه تهران در رتبه‌بندی جهانی، موقعیت مناسبی برای همکاری به‌ویژه در زمینه محیط زیست و تکنولوژی وجود دارد».

دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز، در این دیدار تاکید کرد: «مسایلی همچون آب، محیط زیست و آلودگی هوا در حال حاضر، در ایران نیز به‌صورت یک مساله ملی درآمده و دولت سرمایه‌گذاری بسیاری در این زمینه انجام داده است».

دکتر «پتر پله شو»، نیز گفت: «در زمینه مسایل زیست محیطی نیاز است تا ترکیبی از تمام رشته‌ها اعم از اقتصاد، محیط زیست، مهندسی، جغرافیا و... با یکدیگر همکاری نمایند تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت».

در این دیدار هم‌چنین دکتر افتخاریان از دانشگاه «مالمو» با اشاره به اینکه دانشگاه تهران یکی از بزرگترین مؤسسات آموزشی در ایران است، علاقمندی دانشگاه‌های سوئد را برای همکاری با دانشگاه در زمینه مسایل اجتماعی، مسایل شهری، مدیریت و برگزاری دوره‌های مشترک اعلام کرد.

در پایان این دیدار، اعضای هیأت دانشگاهی سوئد از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بازدید کردند.

201

کد خبر: 715621

وب گردی

وب گردی