نشست معاونان دانشجویی و دبیران شورای صنفی منطقه شش کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد

دکتر صدیقی: مهم‌ترین سیاست شورای صنفی ایجاد تشکل‌های خودجوش در درون دانشکاه‌ها جهت انتقال و پیگیری مسائل مربوط به دانشجویان به مسئولین دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونین دانشجویی و دبیران شورای صنفی منطقه شش کشور که در دانشگاه اصفهان برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین سیاست شورای صنفی ایجاد تشکل‌های خودجوش در درون دانشکاه‌ها جهت انتقال و پیگیری مسائل مربوط به دانشجویان به مسئولین دانشگاه است.

نشست معاونین دانشجویی و دبیران شورای صنفی منطقه شش کشور با حضور دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی‌اکبر کجباف دبیر معاونین دانشجویی منطقه ۶۶ کشور و معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان و دکتر سالار فرامرزی مدیر امور دانشجویی دانشگاه اصفهان حول مباحث صنفی و شورای صنفی، تغییرات و بازخورد آیین‌نامه جدید شورای صنفی و ارائه راه‌کارها توسط سازمان امور دانشجویان، یکم دی‌ماه در محل تالار دکتر رزمجو کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بنا به گزارش مذکور دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست در خصوص سیاست‌های حوزه‌ شورای صنفی بیان کرد: مهم‌ترین سیاست شورای صنفی ایجاد تشکل‌های خودجوش در درون دانشکاه‌ها جهت انتقال و پیگیری مسائل مربوط به دانشجویان به مسئولین دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: نهال شورای صنفی قدیمی نیست و حساسیت می‌طلبد که شیب پیشرفت به‌ گونه‌ای تنطیم گردد که مسائل درون دانشگاهی مطرح گردد و اهداف خود را با تعامل مسئولین دانشگاه پیش ببرند.

دکتر مجتبی صدیقی با بیان تفاوت بین دانشجویان نوبت روزانه و شبانه اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجویان نوبت روزانه در قانون اساسی محدودیت دارد و متناسب با نیاز کشور است که اولویت سازمان امور دانشجویان تامین هزینه و مسکن برای دانشجویان نوبت روزانه است و میزان پذیرش دانشجویان نوبت شبانه متناسب با ظرفیت و امکانات دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص دانشجویان بی بضاعت گفت: تمامی دانشگاه‌ها دغدغه کمک به دانشجویان بی‌بضاعت را جهت رفاه و تحصیل دارند. صندوق رفاه دانشجویان نیز با تخصیص اعتباری در این خصوص این دانشجویان را کمک و یاری می‌کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: پرداخت وام‌های دانشجویی رشد داشته‌اند بطوری که با تمامی ۲۶۰هزار درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویان موافقت گردید و پرداخت شده‌است. همچنین وام دانشجویان دوره‌ی دکتری مبنی بر تصویب پروپوزال و امتحان جامع بود که از امسال از همان ابتدای شروع دوره امکان درخواست وام میسر گردید.

شایان ذکر است در این جلسه دبیران شورای صنفی و معاونین دانشجویی به ارائه دیدگاه ها و نظرات صنفی خود پرداختند.

201

کد خبر: 715654

وب گردی

وب گردی