آشنایی با اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی/حاجی پور:  فردی می تواند به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شود که در حوزه های مختلف کار و فعالیت کند

پدرام حاجی پور گفت: فردی می تواند به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شود که در حوزه های مختلف کار و فعالیت کند و این روند به نحوی باشد که نتایج حاصل از آن زمان بندی مشخص و محدودی نداشته و در آینده قابل استفاده باشد.

پدرام حاجی پور، یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ،درخصوص موضوع تحقیق و پژوهش هایش به ایسکانیوز گفت: در طول سال ها فیلد کاری من در حوزه های مختلف بود. به عنوان مثال در دوره فوق لیسانس حدود 2 مقاله در مورد شبکه های نسل آینده در بستر مخابراتی ارائه دادم که با هدف بهینه سازی لایه های مخابراتی انجام شد.

وی افزود: آغاز پژوهش و مقاله هایم از سال 83-84 بود که درحوزه های مختلف از جمله شبکه های ارتباطی نسل جدید و ماهواره مشغول فعالیت بودم و مقالاتی را در همین راستا چاپ و ارایه نموده ام. همچنین طرح پژوهشی را در راستای شبکه های مخابراتی در باشگاه پژوهشگران عنوان و به اتمام رساندم که خوشبختانه از این جمع بندی ها به نتیجه مطلوبی رسیدیم و نتایج این پروژه در یک مقاله علمی به چاپ رسیده است.

حاجی پور ادامه داد: فردی می تواند به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شود که در حوزه های مختلف کار و فعالیت کند و این روند به نحوی باشد که نتایج حاصل از آن زمان بندی مشخص و محدودی نداشته و در آینده قابل استفاده باشد.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد درباره مشکلات پژوهشگران گفت: انتظار می رفت که از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی حمایت های ویژه ای شود اما متاسفانه در چند سال اخیر با توجه به تغییر کردن شرایط اوضاع برای این دانشجویان سخت تر شده است. به عنوان مثال بحث های تشویقی برای دانشجویان محقق و پژوهشگر دکتری در گذشته بود که با توجه به بحث بالای هزینه ها مبلغی از شهریه به عنوان تخفیف به این دانشجویان ارائه می شد اما از یکی دو سال قبل این طرح ها کم تر شده است که این موضوع تاثیر منفی و مخربی را روی انگیزه برخی از افراد می گذارد.

وی خاطر نشان کرد: من به عنوان کسی که در باشگاه پژوهشگران دانشگاه محل تحصیلم در حال فعالیت بوده و کارهای پژوهشی بسیاری انجام داده ام و مقاله ام را به نام باشگاه پژوهشگران دانشگاه ثبت کرده ام پیشنهاد می کنم که تشویق های مادی مجموعه در جهت برداشتن بار کوچکی از روی شانه های دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر شود تا با افزایش انگیزه، رغبت افراد به سمت عضویت در باشگاه پژوهشگران بیشتر شود.

وی ادامه داد: نکته ای که وجود دارد این است که باید امکانات مد نظر برای پژوهش در دانشگاه مزبور وجود داشته باشد. به عنوان مثال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری تجهیزات آزمایشگاهی لازم برای رشته تحصیلی که من در آن مشغول فعالیت هستم وجود ندارد و تمام هزینه ها به صورت فردی و توسط دانشجو انجام می شود که این موضوع نقطه ضعفی است که موجب می شود روند عملیاتی یک پژوهش به تاخیر بیافتد چرا که اگر ایده امروز من نو و جدید است ممکن است بعد از گذشت 2-3 سال، دیگر قدیمی و غیر کاربردی باشد. بعلاوه متاسفانه عضویت و شناخت باشگاه پژوهشگران جوان در یک دانشگاه نسبت به سایر رشته ها متفاوت است و ظرفیت عضویت برای هر رشته وابسته به آن رشته ای است که در دانشگاه مزبور قدرت بیشتری دارد.

پدرام حاجی پور تاکنون تعداد 23 مقاله ارائه کرده است که از این تعداد حدود 11 مقاله آن ژورنال بوده است.

200/202

کد خبر: 715711

وب گردی

وب گردی