معرفی نیازمندان به کمیته امداد

معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن درخواست از شهروندان برای معرفی نیازمندان به این نهاد، گفت: در حال حاضر 33 هزار خانوار زندانی با یکصد هزار نفر جمعیت تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز ،فاطمه رهبر افزود: این افراد حتی بعد از آزادی سرپرست خانوار تا قرار گرفتن در وضعیت ثابت، از این حمایت بهره می برند.
او گفت: تحت حمایت قرار دادن خانوارهای زندانی تحت حمایت بدنبال امضای تفاهم نامه ای با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اجرایی شده است که این قرار داد هر ساله تمدید می شود و براساس آن خانوارهای زندانی نیازمند، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می گیرند.
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این افراد تحت حمایت از خدماتی چون مشاوره، پرداخت مستمری ، کمک هزینه تحصیلی، معیشت و ازدواج برخوردار هستند، گفت: برنامه ساخت مسکن برای مددجویان در نظر گرفته شده اما برای مددجویان خانوارهای زندانی این برنامه را نداریم.
رهبر درباره تعداد افراد بیمار صعب العلاج تحت حمایت این نهاد گفت: پنج هزار و 100 بیمار خاص و 21 هزار بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره ) قرار دارند.

** نیازمندان را به کمیته امداد معرفی کنید
وی از شهروندان خواست تا در صورت دیدن افراد نیازمند بدون حمایت، آنان را به کمیته امداد معرفی کنند تا آنان هم از حمایت این نهاد برخوردار شوند.
معاون حمایت کمیته امداد درباره طرح شهید رجایی افزود: ‌بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همت شهید رجایی طرحی در کمیته امداد با نام این شهید به منظور حمایت از روستائیان نیازمند و محروم بالای 60 سال راه اندازی شد که امید می رود با اجرای این طرح روز به روز شاهد رفع نیازمندی های سالمندان باشیم.
به گفته وی، 62 درصد از مجموع سالمندانی که زیر پوشش این نهاد قرار دارند، ساکن روستا و 38 درصد ساکن شهر هستند.
رهبر ادامه داد: 75 درصد از مددجویان در سنین 60 تا 80 سال، 22 درصد در سنین 80 تا 90 سال و 3 درصد در سنین بیش از 90 سال هستند.

منبع : ایرنا

700/705

کد خبر: 715740

وب گردی

وب گردی