مراکز شتاب دهنده رشد فناوری باید در مسیر خودکفایی گام بردارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز شتاب دهنده رشد فناوری پس از شکل گیری با چتر حمایتی دولت و دانشگاه ها، باید در مسیر خودکفایی گام بردارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی نوبخت شنبه در آیین گشایش مرکز خدمات شتاب دهنده نوران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هنر کار دراین است که چنین مراکزی با حمایت دولت و ارگان های دولتی دانشگاهی شکل گیرند اما در ادامه بدون نیاز به بودجه دولتی و دانشگاهی بتوانند به خودکفایی اقتصادی برسند .
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت و مجلس حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید علم و ایده پردازی را یکی از اولویت های اساسی در امور می دانند و بر این باور هستند که باید با حمایت مالی و معنوی از ایده های خلاق راه را برای کارآفرینی و رشد و تعالی فعالان جوان در حوزه ایده پردازی هموار کرد .
نوبخت گفت: در صورت نیاز مراکز شتاب دهنده به مصوبات قانونی، این آمادگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود دارد تا بسترقانونی برای گسترش این مراکز در کشور فراهم شود.
وی با بیان اینکه شیراز در ایده پردازی و تولید علم در کشور پیشتاز است گفت: دانشمندان علوم پزشکی دراین شهر نخستین پیوند های کلیه و کبد را انجام داده اند و علاوه بر پیشتازی در تولید علم، در ایده پردازی نیز پیشگام هستند .
ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان کشور نیز در این آیین با حمایت از ارائه طرح های نوآورانه در حوزه سلامت گفت : با حضور جوانان مستعد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتظار می رود که شاهد رشد و شکوفایی ایده های نوآورانه باشیم .
محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در چنین مراکزی از ایده های نوآورانه با ارائه مشاوره حقوقی و علمی حمایت می شود، در این مراکز محیط خلاق برای بیان ایده های علمی مهیا است و جوانان فعال در حوزه کسب و کار مرتبط با حوزه سلامت می توانند ایده های خلاق خود در زمینه کار آفرینی را به منصه ظهور برساندند .
محمد مهدی ظاهر نسب رئیس هیات مدیره مرکز شتاب دهنده کسب و کار نوران نیز دراین آیین با معرفی این مرکز افزود: یک شتاب دهنده به صاحبان ایده کمک می کند تا تعریف درستی از مساله ارائه دهند و با تامین فضای کاری ، تامین امکانات آموزشی و مشاوره ای سرمایه گذاری اولیه و تغییر فضای کارمندی به فضای کار آفرینی به صاحبان ایده کمک می کند.
شتاب دهنده ها مراکزی هستند که با ارائه مشاوره حقوقی و علمی برای کاهش خطر شکست و جلوگیری از اتلاف سرمایه در ایده های علمی به شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران و افراد جویای کسب و کار کمک می کنند.

منبع : ایرنا

700/705

کد خبر: 715743

وب گردی

وب گردی