سهولی زاده: حضور آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده در جزیره خارک مثبت خواهد بود/جذب اعضای هیات علمی در افزایش کیفیت واحد خارک موثر بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی در افزایش کیفیت دانشگاه واحد خارک موثر بوده بیان کرد:عضویت دکتر میرزاده در انجمن آسایهل زمینه تعاملات دریایی بین الملی بیشتر با سایر کشورها را فراهم می کند.

سهولی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: اقدامات مثبت مدیریتی دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جذب اساتید و هیات علمی بر روی دانشگاه خارک تاثیر عمده ای داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر کارکنان شرکت نفت همگی در حال حاضر در رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه خارک مشغول به تحصیل هستند و به نوعی صنعت نفت وابسته به دانشگاه واحد خارک شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک تصریح کرد: در خصوص بحث افزایش کیفیت دانشگاه و جذب اعضای هیات علمی و اساتید دکترا طبق بخشنامه هایی که طی یکی دو سال اخیر در دانشگاه خارک صورت گرفت سبب شد که کیفیت علمی دانشگاه ارتقا یابد.

این مقام مسئول در خصوص تعاملات جانبی دانشگاه آزاد و فعالیت دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس انجمن آسایهل باعث خرسندی است به طوریکه در این انجمن بیش از 250 دانشگاه بین المللی و مطرح دنیا عضو هستند و دکتر میرزاده با رای قاطع این افراد انتخاب شد. در این راستا دانشگاه واحد خارک نیز می تواند با دانشکده های دریانوردی دنیا به راحتی تعامل داشته باشد.

سهولی زاده ابراز داشت: بسیاری از خطوط کشتیرانی دنیا به دنبال جذب کاپیتان های ایرانی برای خطوط کشتیرانی خودشان هستند و عضویت دانشگاه آزاد در انجمن آسایهل می تواند زمینه ساز صادرات دانشجویان ایرانی به سایر کشورها باشد. از سال قبل دانشجویان ما در خطوط کشتیرانی آلمان شروع به کار کرده و با دانشگاه دریانوردی آلمان، ایتالیا و روسیه تعاملاتی داریم و با توجه به اینکه تنها دانشکده دریانوردی دانشگاه آزاد در ایران هستیم میتوانیم خیلی تاثیرگذار باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خارک در جریان بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده در روز چهارشنبه گفت: سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بسیار در روز چهارشنبه 2 دی ماه پر خیر و برکت بود و استقبال خوبی از این دو مقام مسئول در شهر خارک صورت گرفت.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده بعد از ورود به شهر خارک مستقیما برای بازدید به اسکله تی رفتند. با توجه به اینکه در زمان جنگ آیت الله رفسنجانی از طرف امام خمینی (ره) مامور اجرای پروژه هایی شده بود وی پس از از بازدید از اسکله تی و تماشای عکس های زمان جنگ و دوران ریاست جمهوری اش خاطرات حضرت آیت الله هاشمی زنده شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خارک ادامه داد: همچنین آیت الله هاشمی رفنسجانی از مجموعه عظیم فلات قاره تاسیسات پتروشیمی و تاسیسات پتروشیمی خارک که در زمان ریاست جمهوری خود کلک زنی صورت گرفته بود بازدید کردند.

سهولی زاده به تاثیرات مثبت حضور آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده اشاره و تصریح کرد: در همایش تجلیل از برترین های علوم دریایی واحد خارک با حضور آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده تجلیل شد و این امر در راستای تقویت واحد دانشگاهی خارک صورت گرفت. در این راستا یکسری تجهیزات دریانوردی جدید شبیه سازها و پل فرماندهی کشتی ها با مساعدت آیت الله رفسنجانی به مجموعه دانشگاهی خارک افزوده شد.

وی با توجه به اینکه جزیره خارک یک جزیره نفتی است و تمام پراوزها و تاسیسات شرکت ها دارای پایه های نفتی هستند تعاملات خوبی با این شرکت ها داریم و قرار شد با مساعدت آیت الله هاشمی بتوانیم روند رو به رشد دانشگاه را هرچه سریعتر طی کرده تا بتوانیم یک مرکز آموزش پیشرفته دریای نوردی خلیج فارس را بنا نهیم و در آینده با تجهیز امکانات بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

205/200

کد خبر: 715761

وب گردی

وب گردی