افتتاح دومین اورژانس هوایی و اضافه شدن 10دستگاه آمبولانس به چرخه خدمت

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تعداد اورژانس هوایی کشور از ۵ به ۲۵ رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریر چی در این مراسم گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت فقط 5 اورژانس هوایی در کشور وجود داشت که به لطف دولت تدبیر و امید این رقم امروز به 25 عدد خواهد رسید.
وی افزود: قرار است 22 دستگاه آمبولانس تحویل استان سیستان و بلوچستان شود که 10 عدد امروز به چرخه خدمت رسانی به مردم شریف استان اضافه شد.
قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: 12 دستگاه باقیمانده نیز تا 22 بهمن ماه تحویل مسئولین بهداشتی و درمانی استان خواهد شد تا رسیدگی به مجروحین به شکل مناسب صورت گیرد.
در این مراسم دکتر محمود رضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: راه اندازی اورژانس هوایی چابهار متعاقب سفر مقام عالی وزارت در دی ماه سال 94 به تصویب رسید که امروز با حضور دکتر حریرچی و مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: از مجموع 173 دستگاه آمبولانس در کل استان، تعداد 96دستگاه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که امروز شاهد اضافه شدن 10 دستگاه دیگر به چرخه خدمت رسانی هستیم.
وی در خصوص اولین پایگاه اورژانس هوایی در زاهدان تصریح کرد: پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور در مرداد ماه 93 اولین پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه در شهر زاهدان مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر میری گفت: از ابتدای افتتاح پایگاه اورژانس هوایی زاهدان تاکنون 284مورد پرواز مصدوم و 112 مادر باردار در مدت زمانی کمتر از حد استاندارد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
وی با اشاره به فاصله حاشیه شهر و روستاهای اطراف با مراکز درمانی چابهار ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از اورژانس هوایی چابهار ارسال کمکهای به موقع و موثرتری در راستای تامین سلامت مردم منطقه و حاشیه نشینان انجام شود.

700/703

کد خبر: 715762

وب گردی

وب گردی