آشنایی با شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی/نگینی: هزینه بالای آزمایشات یکی از دغدغه های اصلی پژوهشگران است

 مدیرعامل شرکت دانش بنیان سلامت گستران آریان با توجه به هزینه بالای آزمایشات گفت: باشگاه پژوهشگران جوان در راستای همیاری پژوهشگران در انجام آزمایشاتشان اقدام به تسهیلات مالی و یا اعطای فضایی برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی کند.

امید نگینی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان سلامت گستران آریان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: نیاز پژوهشگران به انجام آزمایشات و هزینه بالای آن یکی از دغدغه های پژوهشگران است. در این زمینه باشگاه پژوهشگران اگر تسهیلات و یارانه ای به پژوهشگران اختصاص دهد تا برای انجام آزمایشات خود مشکل مالی نداشته باشند و اختصاص فضا و یا مراکزی که عهده دار انجام آزمایشات ما شود می تواند بسیار مفید باشد.

وی با توجه به فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان گفت: باشگاه پژوهشگران گاهی اوقات محصولات تولیدی شرکت ما را در نمایشگاه ها به معرض نمایش و فروش می گذارد و به غیر از این تاکنون مساعدت خاصی با ما نداشته و از نظر مالی حمایتی تاکنون از ما به عمل نیامده و پروژه هایمان را خودمان ساپورت مالی می کنیم.

وی افزود: البته مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در بازدیدهای دوره ای که از کارگاه ما به عمل آورد در ایجاد روحیه اعضای شرکت تاثیر مثبتی داشته است و در رابطه با هماهنگی گرفتن غرفه رایگان در نمایشگاه ها و عرضه محصولاتمان با ما همکاری داشته به گونه ای که توانسته ایم برخی از محصولاتمان را در نمایشگاه ها به فروش برسانیم.

مدیرعامل شرکت دانش سلامت گستران آریان گفت: این شرکت از سال 1388 تاسیس شده و در سال 92 در مرکز رشد فناوری جانداران دانشگاه آزاد استان اصفهان پذیرفته شده و فعالیتهایمان در زمینه تولید محصولات غذایی فراسودمند و شیرینی جات گیاهی و فاقد قند بوده است.با توجه به تغییری که در فرمولاسیون شیرینی جات سنتی شهر اصفهان انجام دادیم از مواد اولیه این شیرینی جات آرد و شکر و گلوکز را به عنوان یک طعم دهنده اصلی حذف کرده و از ترکیبات گیاهی سالم استفاده کردیم.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: برای شیرین کردن شیرینی جات از گیاه شیرین کننده و از نوعی جلبک دریایی برای اولین بار برای افزایش ارزش غذایی محصولات در ایران استفاده کردیم. با توجه به اینکه این جلبک 78 درصد پروتئین و 18 درصد اسید آمینه دارد و سرشار از ویتامین های b12 و آهن است در این راستا یک واحد تحقیق و توسعه در درون شرکت انجام داده و دائما مشغول ارتقای محصولاتمان بوده و در جشنو اره گیاهان داوریی شرکت کرده ایم.

205/200

کد خبر: 715792

وب گردی

وب گردی