مسکو: واشنگتن می‌خواهد با تحریم انتقام دستاوردهای ما در سوریه را بگیرد

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد مسکو هرگز به واشنگتن اجازه نخواهد داد با اعمال تحریم منافع اقتصادی این کشور در سوریه و به طور کلی خاورمیانه را از بین ببرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو هرگز به واشنگتن اجازه نخواهد داد با اعمال تحریم منافع اقتصادی این کشور در سوریه و به طور کلی خاورمیانه را از بین ببرد، اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا علیه برخی مسئولان روسی در واقع انتقامی ناشایست از دستاوردهای روسیه در سوریه و موفقیت اخیر مسئولان این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم است.

ریابکوف گفت: مسئولان روسیه با تمامی امکانات موجود از بانکی که هدف تحریم‌های گسترده آمریکا قرار گرفته حمایت خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: این تصمیم واشنگتن بار دیگر جهل دولت فعلی آمریکا نسبت به راهکارهای سیاست روسیه در قبال سوریه و به طور کلی خاورمیانه را نمایان کرد و نشان داد که این کشور به جز پناه بردن به تنها راهکارش در سیاست خارجه یعنی اعمال تحریم، قادر به ابداع هیچ چیز جدیدی نیست.

این بیانیه در پی آن صادر شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا با گسترش تحریم‌هایش علیه روسیه و سوریه، اسامی شش وزیر سوری و چند مسئول بانکی روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 715831

وب گردی

وب گردی