نقد و بررسی کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی»

کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی» نوشته امیر محمد گمینی فردا (دوشنبه 6 دی ماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد و بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی» نوشته امیر محمد گمینی و با مقدمه حسین معصومی همدانی از سوی نشر سینا روانه بازار کتاب شده است.

کیهان شناسی علمی از چه زمان پاگرفت و در یونان و تمدن اسلامی تا چه حد از روش تجربی و ریاضی استفاده می کرد و چقدر تحت تأثیر فلسفه طبیعی بود؟ برای پاسخ به این سوالات و پرسش های دیگر درباره تحولات علمی و تبادل نظرهای رایج در نجوم تمدن اسلامی نیاز به پژوهش هایی مبتنی بر نسخ خطی به جامانده و آخرین دستاوردهای مورخان دانشگاهی علم قدیم است.

کتاب حاضر نتایج این پژوهش ها را در کنار پژوهش هایی جدید تر برای متخصصان و غیر متخصصان علاقه مند به رشته تاریخ علم معرفی می کند. مخاطب این کتاب افرادی هستند که به تاریخ تحولات علوم در گذشته های دور و نزدیک دلبسته اند یا می خواهند با دستاوردهای فکری و فرهنگی تمدن اسلامی در حوزه علم هیئت آشنا شوند.

در این نشست حسین معصومی همدانی، حنیف قلندری و امیرمحمد گمینی کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی» را نقد و بررسی می کنند.

این نشست ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می شود.

500500

کد خبر: 715928

وب گردی

وب گردی