پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی با ویتامین D

تحقیقات جدید نشان می دهد که آفتاب گرفتن یا مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به بازگرداندن باکتری های خوب به روده کمک کرده و از سندروم متابولیک جلوگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دانشمندان کشف کردند که برای پیشرفت سندروم متابولیک در موش ها با اختلالات اساسی در باکتری های روده، کمبود ویتامین D لازم است.

«استفان پاندول» یکی از این پژوهشگران مرکز پزشکی Cedars-Sinai در ایالات متحده در این باره می گوید: «بر اساس این مطالعه، ما معتقدیم که حفظ ویتامین D در سطح بالا، یا از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا رژیم غذایی مناسب یا استفاده از مکمل ها، برای پیشگیری و درمان سندروم متابولیک مفید است.»

سندروم متابولیک نزدیک به یک چهارم از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تاثیر قرار داده است که بواسطه گروهی از فاکتورهای پرخطر، شما را در مسیر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی قرار می دهد. علائم مشخصه آن عبارتند از چاقی دور کمر، چربی اضافی در کبد و حداقل دو مورد از موارد زیر: سطح قند خون بالا، فشار خون بالا یا کلسترول بالا.

به نظر می رسد علت اصلی سندروم متابولیک یک رژیم غذایی سرشار از چربی یا کربوهیدرات است. مطالعات نشان می دهد که سندروم متابولیک به کمبود ویتامین، که۳۰ تا۶۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده، مرتبط است.

به گفته پاندول، یک رژیم غذایی حاوی ویتامین D کافی به طور قابل توجهی می تواند در مقابل سندروم متابولیک ناشی از رژیم غذایی پرچرب در موش ها، نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

این مطالعه نشان می دهد که یک رژیم غذایی پرچرب تنها علت سندروم متابولیک نیست و به کمبود ویتامین D نیز مرتبط است.
704/700

کد خبر: 715961

وب گردی

وب گردی