تامین منابع پایدار از اقدامات و برنامه‌های ضروری جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برنامه 10ساله، هفته آینده در نشست مدیران ارشد جمعیت نهایی خواهد شد، تاکید کرد: ضروری است تا متناسب با هر دوره و با توجه به میزان بودجه، سناریوهای مختلفی را برای برنامه‌های خود نوشته و تنها بر مبنای یک سناریو حرکت نکنیم؛ بلکه از بقا تا اوج، سناریوهای جداگانه‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در شورای معاونین جمعیت با بیان اینکه باید برای دستیابی به موفقیت همواره به قله‌، ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها اندیشید، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تدوین نقشه و سند علمی کشور بر این مهم تاکید داشتند که باید به قله‌ها فکر کرد؛ بر این اساس ما نیز باید از اینکه همواره به فکر منابع و کمبود آن باشیم پرهیز کرده و ارزیابی کنیم که با ایده‌آل‌ها چقدر فاصله داریم؛ اگر به این نقطه رسیدیم که باید برنامه‌ها را در اولویت اجرا قرار دهیم، در این صورت دنبال تامین منابع هم خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت سناریونویسی برای برنامه‌ها، گفت: در این صورت متناسب با هر زمان و دوره‌ای در کشور و با توجه به میزان بودجه، سناریوهای مختلفی نوشته می‌شود و نه فقط بر مبنای یک سناریو، بلکه با توجه به سناریوهای مختلف حرکت خواهیم کرد و سناریوهای جداگانه‌ای برای بقا و اوج خواهیم داشت؛ در این شرایط حتی برای زمانی که منابع نداریم، برنامه خواهیم داشت.

برنامه 10ساله، اقدامی بسیار بزرگ برای تحقق اهداف و آرمان‌های جمعیت

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تدوین برنامه 10ساله این جمعیت، تصریح کرد: برنامه محوری جمعیت هلال احمر، به عنوان میراث مدیریت کنونی، ماندگار خواهد ماند و این برنامه اقدام بسیار بزرگی برای تحقق اهداف و آرمان‌های جمعیت و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه 10ساله جمعیت مثلث فرضی در نظر گرفته شده رأس آن اهداف و ماموریت‌ها، اسناد بین‌المللی، تعهدات ملی و قانون قرار دارد، افزود: در راس دیگر این مثلث، نیازها و انتظارات جامعه قرار دارد که به مرور و متناسب با هر زمان، تغییر می‌کند و ضلع آخر آن ظرفیت‌ها و منابع بالفعل و بالقوه جمعیت است.

تامین منابع پایدار از اقدامات و برنامه‌های ضروری جمعیت

ضیائی، تامین منابع پایدار را از اقدامات و برنامه‌های ضروری جمعیت هلال احمر خواند و گفت: تامین منابع پایدار باید با تکیه بر ظرفیت‌های جمعیت‌های بیرونی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی جمعیت صورت گیرد و در این زمینه اگر در راه درست و صحیح فعالیت کنیم، دیگر نگران تامین منابع نخواهیم بود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به اینکه تدوین برنامه جمعیت هلال‌احمر، کار بسیار ارزشمندی بوده و به تنهایی دارای جایگاه رفیعی است، خاطرنشان کرد: این برنامه با تکیه بر نیروهای داخلی تدوین شده و جا دارد تا از همه همکاران خود در جمعیت ‌هلال‌احمر بویژه دفتر برنامه و بودجه تقدیر کنم و امیدوارم تا این برنامه در اختیار همه سطوح جمعیت حتی امدادگران پایگاه‌ها قرار گرفته و در قالب پمفلت و کتابچه‌هایی کوچک و در قطع جیبی در دسترس همگان قرار گیرد.

تدوین نهایی‌ برنامه 10ساله جمعیت در جلسه آتی شورای مدیران ارشد جمعیت

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برنامه 10ساله جمعیت هفته آینده در شورای مدیران ارشد جمعیت نهایی خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه در نخستین جلسه شورای عالی و با تصویب اعضاء نهایی خواهد شد.

منبع:ایسنا

701/700

کد خبر: 716029

وب گردی

وب گردی