کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی: حضور آیت الله هاشمی در خارگ نشان دهنده اهمیت و ارزش بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی به علوم دریایی بود

کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بی شک اگر حمایت های آیت الله رفسنجانی از رشته دریانوردی نبود، این رشته هیچ وقت پیشرفت نمی کرد و در حال حاضر در این رشته به استقلال نمی رسیدیم.

سعید غریبی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره چگونگی شروع فعالیت هایشاظهار کرد: سال 1368 در آزمونهای ورودی دانشگاه آزاد اسلامی رشته دریانوردی پذیرفته شدم اما در آن سال به علت ناشناخته بودن این رشته برای گرفتن گذرنامه و شناسنامه دریایی با مشکل های فراوانی برخورد کردیم. شناسنامه دریایی مدرکی است که از طرف سازمان دریانوردی به منظور ثبت سوابق دریایی افراد صادر می شودو برای تمامی دانشجویان این رشته الزامی است. با اطمینان می توانم بگویم که اگر در آن زمان آیت الله رفسنجانی برای حل شدن این موضوع به ما کمک نمی کرد،نمی توانستیم از کشور خارج شویم و دوره های آموزشی پیشرفته دریانوردی را بگذرانیم.
او افزود: دوره کارورزی 18ماهه ام را روی ناوگان کشتیرانی و نفتکش های ملی به پایان رساندم و پس از آن نیز دوباره به منظور ادامه تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه بازگشتم. بعد از فارغ شدن از دانشگاه برای انجام خدمت سربازی به منجیل رفتم که پس از گذراندن دوره ای 2ماهه،دولت دانشجویان این رشته را بورسیه و معاف از خدمت کرد.
کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاداسلامی ادامه داد: سال 1375در آزمون افسری پذیرفته شدم و به این واسطه سمتم نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرد. من در سال 76 به عنوان افسر دوم شناخته شدم و در سال 79دوره افسر اولی را نیز گذراندم.سال 80 به عنوان افسر اول روی ناوگان مشغول بکار شدم. از سال 80فعالیت های دریایی ام را گسترش دادم و همچنین به علت گذراندن دوره ناخدایی در موسسه کشتیرانی ایران، در سال 85ناخدای کشتی جمهوری اسلامی ایران شد.
غریبی یادآورشد: از سال 85 که به عنوان ناخدا روی کشتی انتخاب شدم،در شهرهای استان مازندران از جمله محمود آباد، در ناوگانهای جمهوری اسلامی ایران کارم را ادامه دادم و درکنار اینگونه فعالیت ها، به تدریس برای دانشجویان نیز پرداختم.
او در ادامه گفت: پس از تدریس در دانشگاه های شهرهای شمالی به کشوره کره به منظور نظارت بر ساخت کشتی های سفارش شده جدید به ایران، اعزام شدم. من در تمام این مدت در کنار فعالیت های دریایی ، به عنوان کارشناس رسمی دادگستری نیز فعالیت می کردم اما از آنجایی که با کار رسمی و دریایی من تداخل پیدا می کرد و زمان بسیاری را نیاز داشت، مجبور به استعفا از دادگستری شدم.
کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: من در سال 92هم به عنوان دریانورد پیشکسوت و برگزیده شناخته شده بودم. به لطف دوستان امسال نیز در همایش دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دریانورد نمونه برگزیده شدم.
غریبی درخصوص تاثیر دوره رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: من سالهای طولانی از محیط دانشگاه دور بوده ام اما از اطرافیانم و سایر مدیران این دانشگاه تعریف های خوبی را شندیده ام و تا آنجایی که می دانم در دوره ریاست جدید،میزان رضایت بیشتر افراد نسبت به وضع این دانشگاه به مراتب افزایش پیدا کرده است.
وی درباره اهمیت برگزاری همایش دریانوردی در جزیره خارگ و همچنین سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از فوت وی و دکتر میرزاده به خارگ، تصریح کرد: برگزاری این همایش نشان دهنده اهمیت و ارزش بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی برای این رشته است. در سال های گذشته به علت ناشناخته بودن این رشته و اهمیت کمی که مسولان برای دریانوردی قایل بودند، روی کشتی ها ایرانی دیده نمی شد؛ نیروهای کارآمد و متخصص همه از کشورهای دیگر به ایران می آمدند و مدیریت کشتی ها را به دست می گرفتند.خوشبختانه در حال حاضر با تلاش های آیت الله هاشمی در جهت تقویت نیروی انسانی متخصص ،در رشته دریانوردی از وجود بیگانگان بی نیاز شده ایم چرا که در این شرایط و وجود تحریم ها،اعتماد به دریانوردان کشورهای دیگر بسیار سخت می شود.
او در پایان تاکید کرد: با کمک های آیت الله هاشمی رفسنجانی رشته دریانوردی پیشرفت های چشمگیری داشته است بطوری که نه تنها از دیگر مربی های بیگانه در این رشته نیازی نداریم بلکه توانایی آموزش به کارآموزان خارجی را هم داریم.

203/200

کد خبر: 716049

وب گردی

وب گردی