علوی فاضل خبر داد: اجرایی شدن بیش از نیمی از مصوبات هشتمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها

دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی، در نهمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها به ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده درمورد مصوبات پایش هشتم و اقدامات و نکات مشترک مربوط به جلسات شورای دانشگاه استان ها پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز؛ علوی فاضل با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون مصوبات هشتمین جلسه پایش گفت: طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد 57درصد مصوبات هشتمین جلسه پایش به مرحله اجرا درآمده، 39درصد از مصوبات در حال اجراست و برای 4درصد از مصوبات هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه آمار مصوبات اجراشده به تفکیک استان ها تنظیم شده است، از استان هایی که مشارکت کمتری در اجرایی کردن مصوبات هشتمین جلسه پایش داشته اند، خواست با تلاش بیشتر پیگیریهای لازم را برای به اجرا درآوردن مصوبات انجام دهند.

علوی فاضل افزود: مصوبات هشتمین جلسه پایش درخصوص محورهای برنامه ریزی، اقتصاد دانش بنیان و دانشجویی و فرهنگی بود که در حوزه برنامه ریزی 33درصد موارد به اجرا درآمده و در حوزه دانشجویی و فرهنگی 57درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده، گفت: تاکنون 14 جلسه شورای استان برگزار شده که پایش لازم درخصوص 13 جلسه آن انجام شده است. در این جلسات پیشنهادات مشترکی توسط شوراهای استانی ارائه شده است که 55درصد از این پیشنهادات اجرا شده، 37درصد در حال انجام و 8درصد هنوز به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

علوی فاضل افزود: اجازه فروش اموال مازاد واحدها برای تامین هزینه بازخریدی کارکنان، توجه بیشتر به حل مشکل اراضی، اسناد و املاک دانشگاه، آمایش و بازنگری رشته های واحدهای دانشگاهی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری استانی، تجمیع سوابق بیمه های کارکنان برای تسریع در بازنشسته شدن، امکان جابجایی ردیف های بودجه پژوهشی، کاهش شهریه دانشجویان در رشته های کم متقاضی، به‌روز کردن نرم‌افزار سیدا و نرم‌افزارهای مالی، تلاش بیشتر برای جذب و استخدام هیات علمی در استان ها، لزوم پیگیری وصول طلب های معوقه از بنیاد شهید، لزوم بازنگری در چارت سازمانی، تلاش واحدها برای کاهش وابستگی به شهریه از طریق خدمات ساها، تقویت شرکت های دانش بنیان و طرح های برون دانشگاهی، توجه به گردشگری و ایجاد درآمد، توجه به حمایت از تمامی تشکل های سیاسی بدون توجه به گزاریش سیاسی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به طرح های فرهنگی ماندگار استان و... ازجمله موارد مشترک مطرح شده در جلسات قبلی شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها بود.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان از هفته آینده گفت: مقرر شده در این جلسات موارد مربوط به پیش بینی بودجه سال 96 بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی خطاب به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان، از آنها خواست با تشکیل کمیسیون های دائمی در استان، موارد مربوط به پیش بینی بودجه را با حضور مامی روسای واحدهای استان بررسی کرده و برای ارائه آنها در جلسه هیات امنای استانی برنامه ریزی کنند.

علوی فاضل افزود: در این جلسات عملکرد بودجه 94، پیش بینی و عملکرد بودجه 95 و پیش بینی بودجه 96 و امکان مقایسه و روند تغییرات بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

203/200

کد خبر: 716075

وب گردی

وب گردی