مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با نام پروفسور علی‌اکبر جلالی گشایش یافت

سید حسین بدیعی از گشایش مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با نام پروفسور علی‌اکبرجلالی از مشاهیر عرصه علم و فنّاوری دنیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: پس از رایزنی‌های انجام‌شده مرکز رشد این دانشگاه به تصویب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان (مرکز شاهرود) رسید و مفتخریم که این مرکز به نام پروفسور علی‌اکبرجلالی دانشمند شاهرودی و از مشاهیر عرصه علم و فناوری ارتباطات گشایش‌یافته است.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم که این مرکز رشد بنام علی‌اکبرجلالی که واقعاً برای کشور و شهرستان شاهرود کارهای بزرگی انجام داده ثبت و ضبط گردد و امروز این مهم محقق شده و انشاء الله قرار است پژوهشگرانی که علاقه‌مند به توسعه علم و دانش و فعالیت‌های پژوهشی کاربردی هستند در این مرکز فعالیت کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از استادان و پژوهشگران خواست تا با ارائه طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود به دانشگاه در اعتلای نام این مرکز که به نام یک پژوهشگر و دانشمند پرتلاش نام‌گذاری شده بکوشند و بیان کرد: همان‌طور که از نام این مرکز مشخص می‌شود ما در این واحد به دنبال واحدهای فناور و طرح‌هایی هستیم که علم را به ثروت و فناوری‌های جدید سوق دهد و در یک‌کلام پژوهش‌های کاربردی که دردی را از جامعه برطرف نماید مدنظر دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌طور عملی وارد عرصه تجاری‌سازی و تولید علم به ثروت شده است تأکید کرد: امیدواریم مرکز تحقیقات انرژی‌های نو و تجدید پذیر دانشگاه نیز که زمینی مساعد برای آن در نظر گرفته‌شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در آن در حال انجام است نیز به‌زودی در گام اجرایی بیفتد تا شهرستان شاهرود شاهد تحولی شگرف در عرصه اقتصادی خود باشد.

بدیعی تصریح کرد: از طرح‌های فناورانه و کاربردی حمایت کامل می‌کنیم و حوزه معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز مأمور است تا پژوهشگرانی را که دارای ایده‌های برتر و خلاقانه هستند تشویق و حمایت کند.

علی‌اکبرجلالی متولد شاهرود است. وی مدرک فوق دکترای برق از دانشگاه ویرجینیای غربی آمریکا دارد و متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.

جلالی، در پژوهشکده الکترونیک و دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران به تدریس و تحقیق مشغول است و استاد پاره‌وقت دانشگاه ویرجینیای غربی نیز است.

وی جزو محققان آینده‌نگر بوده و نظریه موج چهارم، عصر مجازی را برای اولین بار در دنیا مطرح کرده است. وی تاکنون چندین پروژه ICT را در سطح ملی در زمینه‌های مختلف توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام داده است.

علی‌اکبرجلالی در طول سال‌های متمادی بیشترین تلاش را برای توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در کشور داشته و در حوزه فرهنگ‌سازی این پدیده جزو افراد شاخص دنیا است. طراحی و اجرای شهرهای الکترونیک ایران و اولین روستای الکترونیکی جهان ازجمله صدها ایده او درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

203/200

کد خبر: 716079

وب گردی

وب گردی