استفاده  از خلاقیت های دانشجویان فعال دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مرمت آثار باستانی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت:با کمک دانشجویان و  حمایت اساتید و متخصصان حوزه مرمت و احیای آثار تاریخی می توانیم دانشگاه را به یک "کارگاه علمی "تبدیل کنیم.

دکترنرجس فلکیان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در زمینه معماری و مرمت آثار باستانی استان رامسر گفت:بررسی مرمت و معماری آثار باستانی استان رامسر حوزه گسترده ای است که نیاز به حمایت تمامی مسولان میراث فرهنگی برای حفظ و بقای این اثار گران قدر کهن دارد، این آثارنشانگر هویت و اصالت یک ایرانی است .

وی ادامه داد:دانشجویان می توانند در زمینه احیا و مرمت بافت های تاریخی کمک مناسبی در زمینه حفظ هویت ملی و نگهداری این میراث ملی داشته باشند همچنین دست اندرکاران که در ستاد اجرائی هستند می توانند باهمکاری اساتید خود و استفاده از خلاقیت های دانشجویان مشتاق و فعال در زمینه مرمت آثار باستانی فعالیت بیشتری انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر افزود: انگیزه دانشجویان در زمینه احیا و مرمت بافت های تاریخی بسیار است و

می تواند موثر واقع شود و با کمک دانشجویان و حمایت اساتید و متخصصان این حوزه می توانیم دانشگاه را به یک "کارگاه علمی "تبدیل کنیم. در این زمینه لازم است تک تک الویت ها مشخص شده و از ذوق دانشجویان در احیای اثار تاریخی می توان استفاد شود.

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری می توانیم فعالیت اساسی برای افزایش توریسم انجام دهیم متاسفانه فضاهای فرهنگی کافی در استان رامسر وجود ندارد در این زمینه لازم است مشکلات موجود در این حوزه تک تک مورد بررسی قرار بگیرد در صورت رفع این نیازها، شاهد افزایش رفاه و جذب توریسم در منطقه خواهیم بود که رشد اقتصادی جامعه را در پی خواهد داشت.

706/700

گفتگو: نیلوفر نجف زاده

کد خبر: 716137

وب گردی

وب گردی