شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بزرگترین شرکت کشترانی خارومیانه است/ سفر آیت الله هاشمی به خارگ در راستای تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه دریانوردی بود

کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با اشاره به مثبت ارزیابی کردن سفر آیت الله رفسنجانی به جزیره خارگ بیان داشت: دانشگاه خارک بعد حدود 7 سال تدریس به دانشجویان بازده خیلی خوبی در سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی داشته و  با کسب امتحان مدارک بین المللی را صادر می کند.

مجید موسوی کاپیتان کشتیرانی برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با گذر از 28 سال از عمر دانشگاه خارگ در همه کشتی ها از افسران ارشد و یا افسران جزء خارجی نیسو کاپیتان هایش نباشد. در حال حاضر بالای 98 درصد کاپیتان ها و افسران ایرانی و بقیه کاپیتان های خارجی هستند. سال 71 تا 73 سالهایی بود که همه کارکنان کشتیهای ایران افراد خارجی بودند به عنوان مثال اگرهر نفت کش 15 کشتی داشت و همه خارجی بودند ولی الان 60 کشتی داشته و 98 درصد افرادش ایرانی هستند و این مسئله موید موفقیت بزرگی است و تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل دریایی و منابع انسانی به وجود آورده است.

وی افزود: سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به خارگ در راستای تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه دریانوردی بوده و به نوعی بازدهی دانشگاه خارک زیر نظر مسئولین بود. در حال حاضر 4 دانشجو برای خدمت در کشتی های شرکت های خارجی صادر کرده ایم و اولین دانشگاهی است که به دانشجو به شرکت های خارجی صادر می کند و تحول عظیمی است و چون دانشگاه خارک در منطقه محرومی قرار دارد باتوجه به اینکه برگه ترخیص کالا که حدود 300-400 میلیون می ارزد به جای اینکه دست یک کایپتان خارجی باشد به دست افراد و کاپیتان ایران افتاده است و این کار بزرگی است که در دانشگاه علوم دریایی خارگ انجام داد.

موسوی تصریح کرد: تجلیل روز چهارشنبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد یک روحیه مضاعف بین دانشجویان و اساتید و کاپیتان ها موثر بوده است در این راستا کاپیتان ها احساس کردند تلاشهایشان توسط مسئولین دیده می شود.

وی افزود: شرکت نفت کش ایران بزرگترین شرکت کشتی رانی جهان به لحاظ تناژ است و شاید کمتر کسی این مسئله را بداند. با توجه به اینکه افتتاحیه یک کارخانه کوچک را چنان در اخبار صدا و سیما به صورت گسترده انعکاس می دهیم در حالی که این کار بسیار عظیم را خیلی از افراد هنوز نمی دانند. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بزرگترین شرکت کشترانی خارومیانه به لحاظ تعداد کشتی وحجم کاری که انجام می دهند.

کاپیتان کشتیرانی برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اظهارداشت: پرسنل دریانوردی و شرکت کشتیرانی از واحد دانشگاهی خارگ سرچشمه گرفته و با توجه به تلاش های بسیار ، جای تجلیل داشتند و در این همایش از آنان به خوبی تجلیل شد. در این مراسم از خیلی از افسران و کاپیتان ها تجلیل به عمل آمد و برای نمونه از 5 نفر از کاپیتان های نمونه سال تجلیل به عمل آمد.

وی با توجه به اینکه ورودی سال 69 دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ است تصریح کرد: در ابتدای تحصیل تمام پرسنل دریایی به عنوان کارآموز درون کشتی از افراد خارجی بودند و من جزو اولین ایرانی بودم که در کشتی های اقیانوس پیمای شرکت نفتی کشتیرانی ایران بودم.

موسوی اظهار کرد: در دانشگاه در سال 78 شروع به تدریس کردم زیرا استاد در منطقه محروم خارگ کم بوده و کمتر کسی حاضر به تدریس در این منطقه محروم می شود؛ با تدرس در این منطقه کمبود ها و نقایص دوره تحصیل را کاملا حس کردم وبا تغییر در شیوه تدرس و اینکه چه چیزی در دریا برای تدریس به دانشجویان موردنیاز است را مدنظر قرار دادم. زیرا دانشجو باید دارای یک نوع دیسیپلین رفتاری، نحوه پوشش و... خاصی است تا با آمادگی کامل روی کشتی برود زیرا مهمترین اصل در دانشگاه دریایی رفتار است.

کاپیتان کشتیرانی برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اظهار داشت: زبان انگلیسی مهمترین مسئله در شرکت های بین المللی دریایی است. در دوره اول دانشگاه خارک بعد حدود 7 سال تدریس به دانشجویان بازده خیلی خوبی در سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی داشته و با کسب امتحان مدارک بین المللی را صادر می کند. این مسئله بازده خیلی خوبی داشته و این امر باعث شد تا همین شیوه تدریس را دنبال کنیم و کاپیتان های فارغ التحصیل عرق خوبی برای فعالیت در خارگ داشته باشند.

205/200

کد خبر: 716140

وب گردی

وب گردی