بزرگداشت پنجاهمین سال تولد میورا به سبک لامبورگینی

لامبورگینی پنجاهمین سالگرد تولد خودروی افسانه‌ای میورا را جشن می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ امسال پنجاهمین سال تولد لامبورگینی میورا بود؛ اگرچه اغلب از میورا به‌عنوان نخستین خودروی سوپراسپرت دنیا یاد می‌شود؛ اما احتمالا بسیاری از افراد از داستان نام‌گذاری آن اطلاعی ندارند.

فروچیو لامبورگینی، مؤسس کمپانی خودروسازی لامبورگینی و مالک سابق آن، مدتی پیش از رونمایی از میورا در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۶۶، با مالک یک گاوداری مشهور دیدار کرد؛ نام وی دُن ادواردو میورا بود؛ در آن زمان فروچیو لامبورگینی چنین تصور کرد که نام خانوادگی او می‌تواند نام مناسبی برای خودرو سوپراسپرت جدیدش باشد و این‌گونه بود که این خودرو، میورا نام‌‌گذاری شد.

اما پس از گذشت نیم‌قرن از آن زمان، این شرکت خودروسازی یک دستگاه خودروی لامبورگینی میورا اس‌وی را از موزه‌ی خود در شهر سنت‌آگاتا خارج کرد تا این خودرو با همراهی شش خودروی هوراکان و آونتادور، سفر جاده‌ای ۶۰۰ کیلومتری شکوهمندی را از شهر مادرید تا شهر لورا‌دل‌ریو در ناحیه‌ی آندلس اسپانیا داشته باشد. واضح است که مقصد این خودروها نیز همان گاوداری مشهور دُن ادواردو بود که اکنون توسط پسران وی ادواردو و آنتونیو اداره می‌شود.

این آخرین مراسم بزرگداشت سالانه‌ی میورا در طول سال بود؛ مراسمی که شامل حضور در مجموعه‌ی رویدادهای Concours d'Elegance مانند Amelia Island ،Villa d'Este و Goodwood می‌شد؛ این رویدادها در واقع یک تور ایتالیایی محسوب می‌شوند که در ماه ژوئن و با شرکت ۲۰ دستگاه خودروی میورا از سراسر دنیا برگزار می‌شوند، ضمن آنکه دو خودروی میورای مشهوری که در صحنه‌ی ابتدایی فیلم «شغل ایتالیایی» سال ۱۹۶۹ به کار گرفته شده بود، در این تور حضور دارند.

منبع: زومیت

203/200

کد خبر: 716199

وب گردی

وب گردی