داروهای جدید بیوتکنولوژی تا ۵ سال دیگر وارد بازار می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: داروهای جدید بیوتکنولوژی ساخت داخل تا ۵ سال دیگر به بازار دارویی کشور تزریق خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی قانعی با اشاره به تولید داروهای جدید بیوتکنولوژی در داخل، بیان کرد: هم اکنون ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و تنها ۵۵ درصد داروهایی که مواد آن متکی به فناوری پیشرفته است از خارج وارد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ داروی بیوتکنولوژی در بازار ایران وجود دارد و تا ۵ سال دیگر داروهای جدیدی به این اقلام اضافه خواهد شد.

به گفته قانعی، تولید داروهای بیوتکنولوژیکی در کشور سودآوری بالایی دارد و دیگر کشورها نیز در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی داشته اند و در ایران هم توانمندی برای تولید داروهای بیشتر وجود دارد.

وی تصریح کرد: امسال تولید ۲۰ داروی دیگر نیز به شرکت های داروسازی واگذار شده است که با تزریق این داروها به بازار، سهم داخلی از تولید داروهای ایرانی بیشتر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: با اجرای این پروژه بین ۳ تا ۵ سال دیگر رتبه ایران در آسیا در حوزه داروهای زیست فناورانه به رتبه یک یا دو ارتقا خواهد یافت.

200/202

منبع:مهر

کد خبر: 716212

وب گردی

وب گردی