بروزرسانی iOS 10.2 مشکل باتری آیفون های اپل را بدتر کرد

برخلاف انتظار شماری از کاربران آیفون ۶ اس، انتشار بروزرسانی iOS 10.2 برای بهبود عملکرد باتری آیفون‌های اپل، به‌صورت عکس عمل کرده و عملکرد باتری را بدتر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، گروهی از کاربران آیفون‌های اپل که روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بی‌صبرانه در انتظار انتشار بروزرسانی جدید iOS 10.2 بودند تا با استفاده از آن مشکل باتری آیفون خود را حل کنند. اپل چندی پیش وجود مشکل در شماری از آیفون‌ ۶ اس‌های خود را تائید کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده این گوشی‌ها به‌یک‌باره با رسیدن میزان شارژ باتری به ۳۰ درصد، خاموش می‌شدند. بسیاری از کاربران که به این مشکل دچار بودند، بی‌صبرانه انتشار بروزرسانی جدید را انتظار می‌کشیدند تا شاید این بروزرسانی بتواند مشکل ایجادشده را رفع کند. حال بر اساس شنیده‌ها؛ مشکل باتری آیفون برای شماری از آیفون‌های اپل علاوه بر اینکه بهبود پیدا نکرده، بلکه بدتر نیز شده است.

پس از تائید وجود مشکل در باتری شماری از آیفون‌ها توسط اپل، این کمپانی اوایل ماه جاری میلادی تائید کرد که مشکل از آنچه تصور می‌شد، گسترده‌تر است. اپل در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایتش این‌چنین اظهار نظر کرد:

بین کاربرانی که وجود مشکل باتری را در آیفون‌های خود گزارش داده‌اند، گروهی وجود دارند که در زمان استفاده از گوشی شاهد خاموش شدن یک‌باره‌ی دستگاه خود هستند. شماری از این خاموش شدن‌ها نرمال است، چراکه گوشی برای جلوگیری از آسیب دیدن ماژول‌های الکترونیکی خاموش می‌‌شود. برای اینکه اطلاعات بیشتری به‌منظور شناسایی مشکلات موجود به دست بیاوریم، بروزرسانی iOS که هفته‌ی آینده منتشر می‌شود، این وظیفه را بر عهده خواهد داشت تا در هفته‌های آینده با جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با مشکل مورد نظر، بتوانیم الگوریتم بهتری برای مدیریت باتری و بهبود عملکرد آن توسعه دهیم. در صورتی که به این هدف دست یابیم، با استفاده از بروزرسانی‌های بیشتر، کاربران را آگاه خواهیم کرد.

اپل برنامه‌ای نیز برای تعویض آیفون‌ ۶ اس پیاده کرده است که البته طی آن تنها گوشیهای آیفون‌ ۶ اس‌ تولیدشده در سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۵ را تعویض می‌کند. به گزارش فوریز آیفون‌هایی که مشکل دارند شامل آیفون ۶ اس تا آیفون‌ ۵ هستند، همچنان می‌توان خاموش شدن گوشی را زمانی که میزان شارژ ۳۰ درصد است،‌ مشاهده کرد. حتی در شماری موارد، میزان شارژ باتری دستگاه روی ۵۰ درصد باقی می‌ماند و پس از دقایقی به‌یک‌باره میزان شارژ به ۳۰ درصد می‌رسد و گوشی خاموش می‌شود. در نهایت اپل باید مشکل را حل کند یا برنامه‌ی خود را برای تعویض تمام گوشی‌های مشکل‌دار گسترش دهد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 716230

وب گردی

وب گردی