سخنگوی دولت گفت: ردیف بودجه هیچ یک از دانشگاه هایی که در سال 95 دانشجو پذیرش کرده‌اند، در لایحه بودجه سال آینده حذف نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، درباره کاهش 10 درصدی بودجه اختصاص یافته به دانشگاهیان، اظهار کرد: بودجه هر دستگاهی بخشی از بودجه کل کشور است و وقتی بودجه عمومی امسال حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده باشد ما هم برای توزیعش در همین حد عمل می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بودجه‌ریزی در کشور افزایشی و سنتی نیست چون دو روش برای بودجه‌ریزی مطرح است تاکید کرد: در یک روش به این صورت است که هر سال یک درصد به بودجه سال گذشته اضافه می‌شود و آن تابع رقمی است که کل بودجه بتواند آن کار را داشته باشد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: اما روش دیگر بودجه‌ریزی عملیاتی است و دولت امسال عمدتا بر اساس قیمت تمام شده محصول اقدام کرده، برای هر فعالیت دانشگاهی که چه تعداد دانشجو دارد و چه فعالیت‌هایی می‌کند قیمت تمام شده را محاسبه و بر این پایه در بودجه‌ریزی عملیاتی اقدام کرده است.
نوبخت با بیان اینکه میزان اختصاص بودجه بر اساس افزایش فعالیت و ماموریت دانشگاه و میزان تعدد دانشجویان آن لحاظ می‌شود، گفت: وقتی تعداد دانشجویان کاهش یافته و فعالیت دانشگاه کم شود طبعا این اقدامات صورت می‌گیرد که البته شاید آن 10 درصد افزایش بودجه عمومی به افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزدها معطوف شود.
وی درباره اینکه آیا دانشگاه‌هایی که در سال 95 پذیرش دانشجو داشتند ردیف بودجه‌شان در لایحه بودجه 96 حذف شده است، اظهار داشت: خیر، آن دستگاه‌های اجرایی اعم از واحدهای دانشگاهی و ... که در گذشته بود و در سال آینده هم باید این ماموریت را ادامه دهد ردیفش حذف نشده است مگر دستگاهی باشد که در سال های آینده ماموریت جدیدی برایش تعریف نشده باشد.
نوبخت تاکید کرد: دانشگاهی که به بهره‌برداری رسیده و تمام فعالیت‌ دانشگاهی‌اش تمام شده است اساسا ردیفی نباید برای آن در سال آینده تعریف شود.

302/300

کد خبر: 716259

وب گردی

وب گردی