فعالیت شرکت های دانش بنیان، تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تجمیع می شود

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نهمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها گزارشی درخصوص نحوه سرمایه گذاری و فعالیت های دانش بنیان واحدهای دانشگاهی ارائه داد و از واحدهای خواست در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر واشقانی فراهانی با تاکید بر بحث سرمایه گذاری دانش بنیان توسط واحدهای دانشگاهی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی جلسات متعددی در این زمینه با تاکید بر توسعه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و در تلاشیم اقتصاد مقاومتی در دانشگاه توسعه یابد.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در طرح های دانش بنیانی مشارکت کنند که در سود آن شریک باشند، تاکید کرد: واحدها به این ترتیب به درآمدهای غیر شهریه ای دست یافته و وابستگی به شهریه دانشجویان کاهش می یابد.

واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و ترویج اقتصاد دانش بنیان در جلسه هیات رئیسه مقرر شد کلیه فعالیت های مربوط به شرکت ها و محصولات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانشگاهی و ارتباط با صنعت و جامعه در تشکیلات معاونت پژوهشی و فناوری تجمیع شود. همچنین دفتر تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری به عنوان یک اداره کل جدید در معاونت پژوهش و فناوری تشکیل خواهد شد.

دکتر واشقانی فراهانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال تاسیس یک شرکت دانش بنیان برای ارائه خدمات تجاری سازی دستاوردهای فناورانه است، گفت: تاسیس این شرکت در دست اقدام است که در مرحله ثبت به سر می برد. در صورت تاسیس، 60درصد این شرکت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه ارائه خدمات برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری ارائه شده است، اظهار داشت: واحدها می توانند بامراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن، از امکانات آن استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری افزود: در این سامانه آخرین بخشنامه و نحوه حمایت از هسته های فناور در واحدهای فناور ثبت شده است.

200

کد خبر: 716269

وب گردی

وب گردی