واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به روند توسعه شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی سرعت ببخشند/ روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان از تمام تشکل های دانشجویی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت کنند

نهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها به ریاست دکتر میرزاده و با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در بخش دوم این جلسه به ارایه آماری از تعداد شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای 981 هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان است که 857 شرکت در 3 سال اخیر تاسیس شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر به ۱۰۵ مرکز افزایش یافته که 68 مرکز جدید در این دوره تاسیس شده است و در آنها همین هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان نوع ۱و ۲ مستقر شده اند.

وی افزود: فعالیت هایی که در شرکت های دانش بینان صورت می گیرد بسیار شگفت آور است دانشجویانی که در این شرکت ها فعالیت می کنند سرمایه دانشگاه هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم تا کار آنها موثر باشد.

سرمایه گذاری در حوزه ورزش به کاهش ناهنجاریهای اجتماعی کمک می کند

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ورزش نگاه ملی دارد، اظهار داشت: هرچه برای توسعه کمی و کیفی ورزش سرمایه گذاری کنیم، علاوه بر ایجاد سلامت و نشاط اجتماعی، باعث کاهش ناهنجاری ها و هزینه های ملی کشور خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 600 هزار متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد و بیش از 250 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت های ورزشی دانشگاه مشارکت دارند که این موضوع بسیار با اهمیت است.

انتشار 2 جلد کتاب عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی ظرف 3 سال گذشته

دکتر میرزاده با اشاره به انتشار گزارش عمکرد دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال گذشته در دو جلد، گفت: در این کتاب گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز منتشر شده که این کتاب یه استان ها نیز ارسال می شود.روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان این کتاب را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کنند تا همه با امکانات، خدمات، عملکرد و اقدامات دانشگاه در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری کارآفرینی آشنا شوند.

سال جاری سال صرفه جویی در دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر میرزاده با بیان اینکه سال جاری سال صرفه جویی در دانشگاه آزاد اسلامی است، از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست هزینه های غیر ضروری را حذف کرده و از برگزرای همایش ها و جلساتی که برآورد مثبتی برای دانشگاه ندارد خودداری کنند.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طرح های عمرانی با پیشرفت بالای 70 درصد را در سال آینده به بهره برداری برسانند

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم جمعی مقرر شد که کارهای ناتمام عمرانی دانشگاه تا پایان سال 96 به اتمام برسد، گفت: بر همین اساس در دو سال و نیم گذشته کمتر کار جدیدی شروع شده و اصل بر اتمام کارهای عمرانی نیمه تمام بوده است.

دکتر میرزاده در همین خصوص خطاب به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست تا با پیش بینی دقیق بودجه 96 مبالغی برای تکمیل طرح های عمرانی با پیشرفت بالای 70 درصد در نظر بگیرید.

توسعه مدارس سما در مناطق محروم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سازمان سما پیشرفت ها و عملکرد مطلوبی در حوزه آموزش داشته است گفت: باید تمامی واحدهای دانشگاهی با سازمان سما همکاری های لازم را داشته باشند تا مدارس سما در مناطق محروم نیز توسعه پید کند. بر اساس مصوبات هیات رئیسه دانشگاه بنا داریم در مناطق محروم کشور با تاسیس مدارس سما و همینطور آموزشکده های سما در مناطقی که واحد دانشگاهی نیست، در ارتقای شرایط تحصیلی دانش آموزان تحولاتی صورت دهیم.

دکتر میرزاده در ادامه جلسه با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت جدید مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد روش ها، منش ها و راه های توسعه دانشگاه آزاد اسلامی را برای توسعه علمی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری و کارآفرینی تبیین کند، افزود: بحمدالله دانشگاه امروز راه خود را پیدا کرده و امروز همه کارها سیاست ها و برنامه ها کاملا مدون و با برنامه ریزی پیش می رود.

دانشگاه آزاد اسلامی باید به یک برند ملی و بین الملی تبدیل شود

وی با تاکید بر اینکه باید در مجموعه مدیریتی انتقاد وجود داشته باشد تا بتوانیم نارسایی های سازمان مرکزی و استان ها را از زبان یکدیگر بشنویم، گفت: مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان دستوری و از بالا به پائین نیست. بنده از هیچ انتقاد تلخی ناراحت نمی شوم روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز باید اینگونه باشند. مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید ظرفیت ها خود را بالا برده و کمک کنیم این دانشگاه به یک برند ملی و بین الملی تبدیل شود.

عبور از چالش های دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه ریزی و سیاست گذاری درست

دکتر میرزاده با بیان اینکه د انشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با 3 چالش اصلی روبروست، اظهار داشت: کمبود دانشجو، تعداد رقبای زیاد و نامهربانی ها به دانشگاه آزاد اسلامی چالش های این دانشگاه است که باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری درست بتوانیم از این چالش ها عبور کنیم.

وی افزود: یکی از راه های غلبه بر چالش های دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی و توسعه طرح شفا، طرح های گرشگری و اقتصاد دانش بنیان در واحد ها است.طبق برنامه مصوب دانشگاه آزاد اسلامی باید تا پایان سال 1399 وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان 40 درصد کاهش پیدا کند و این موضوع باید از محل درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه بدست آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: واحدهای دانشگاهی باید از طریق ارتباط با صنعت، خدمات، اقتصاد دانش بنیان، تبدیل به احسن اموال مازاد و جذب دانشجوی بین المللی وابستگی خود به شهریه را کاهش دهند.

تحولات چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگ بی بدیل است

دکتر میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی تحولات بسیار چشمگیری داشته است، گفت:موضوع فرهنگ بسیار موضوع مهمی است و اگر توسه فرهنگی اتفاق بیافتد سایر حوزه ها نیز به سمت توسعه پیش می روند.واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تاسیس شرکت های د انش بنیان فرهنگی را جدی گرفته و این موضوع را در راس برنامه های فرهنگی خود قرار دهند.

وی افزود:همچنین در زمینه توسعه فرهنگی باید به حفظ و پاسد اشت زبان فارسی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که توجه نکردن به زبان فارسی به نوعی عقبگرد فرهنگی است. ما باید به عنوان یک جامعه دانشگاهی در حفظ زبان فارسی بکوشیم.

دکتر میرزاده خطاب به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان از آنها خواست تا کتاب عملکرد فرهنگی هر استان را منتشر کرده تا همه با فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزد اسلامی آشنا شوند.

جذب کمک های خیرین و مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی

وی باتاکید بر لزوم جذب کمک های خیرین و مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه همواره پیشگام بوده ست. هفته پیش در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیش نویس استفاده از کمک های مردمی به دانشگاه ها آماده شده تا از کمک های خیرین در حوزه های علم و فناوری نیز استفاد ه شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه این موضوع باید مورد توجه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان قرار گیرد از آنها خواست تا در پیش بینی بودجه سال 96 محلی برای جذب کمک های خیرین ییز در نظر بگیرند.

تعامل مثبت دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی

دکتر میرزاده با اشاره به تشکیل فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجل شورای اسلامی ،گفت: 116 نفر از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی در این فراکسیون عضو هستند . دانشگاه آزاد اسلامی همواره رابطه و تعامل مثبت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته است.روسای واحدها باید جلسات مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ها داشته باشند و چالش ها، برنامه ها، اقدامات و عملکرد دانشگاه عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب را مطرح کنند.

روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان از تمام تشکل های دانشجویی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت کنند

وی با تاکید بر حمایت روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان از تمام تشکل های دانشجویی د انشگاه آزاد اسلامی، گفت: تمام روسای واحدها باید با تشکل های دانشجویی بصورت یکسان برخورد کرده و از فعالیت های آنها طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت کنند.

وی در ادامه جلسه با بیان اینکه باید اصلاح وضعیت بیمه دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کارقرار گیرد، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا بوروکراسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پایین ترین حد خود رسیده و راهکارهایی برای بوروکراسی زدایی در واحدهای دانشگاهی در تمام حوزه ها دنبال شود.

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با اشاره به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی طبق فرموده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست تا این کرسی های آزاد اندیشی با مشارکت بالای دانشجویان در واحدهای داشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

200/203

کد خبر: 716386

وب گردی

وب گردی