وظایف واحدهای مراقبت‌های بهداشتی جمعیت هلال احمر

مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر با اشاره به ضرورت ارتقای سطح علمی و ارزیابی اعضای گروه‌های واحد مراقبت بهداشتی جمعیت هلال احمر در استان‌های مختلف، وظایف تعریف شده برای این واحدهای مراقبت‌های بهداشتی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر افشین علیخانی در حاشیه دوره کشوری ارزیابی تغذیه و مامایی، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی نمایندگان گروه‌های 14 نفره واحد مراقبت‌های بهداشتی تمام استان‌های کشور هستند.

وی، ارتقای پاسخ به حوادث در مواقع بحرانی را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه دور روزه دانست و بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره به نسبت توان علمی خود آموخته‌های خود را متناسب با سوانح موجود مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: ارزیابی میدانی در بحث مراقبت‌های زنان باردار، غیر باردار و همچنین تمرکز بر اطفال زیر پنج سال، از جمله محورهای اصلی مورد بررسی در این دوره آموزشی است.

علیخانی با بیان این که واحد مراقبت‌های بهداشتی در حقیقت واحدی است که نسبت به ارائه خدمات درمانی سرپایی در استان‌های مختلف کشور اقدام می‌کند، افزود: ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مجروحین و مصدومین از دیگر وظایف تعریف شده برای واحدهای مراقبت‌های بهداشتی جمعیت هلال احمر کشور است.

وی در ادامه با اشاره به این که دوره‌های آموزشی به صورت چرخشی هر سال در یک منطقه کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت بهداشتی حوادث، کشور به سه ناحیه آموزشی تقسیم شده که در هر کدام از آن‌ها 10 و یکی از آنها 11 عضو دارد.

وی افزود: هر تیم مراقبت‌های بهداشتی در استان‌ها شامل یک نفر پزشک، پرستار، مسئول بهداشت‌روان، ‌مسئول بهداشت محیط، متخصص تغذیه، مامایی و مسئول راه‌اندازی تجهیزات است.

علیخانی در پایان با تأکید بر این که برای هر کدام از اعضای واحد مراقبت‌های بهداشتی در استان‌ها، دوره تخصصی ویژه برگزار می‌شود، گفت: انجام صحیح رسالت‌های امدادی،‌ بهداشتی و درمانی یکی از مهمترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی منطقه‌ای در سطح کشور است.

دوره کشوری ارزیابی تغذیه و مامایی با حضور کارشناسان مامایی و تغذیه جمعیت هلال احمر استان‌های یزد، کرمان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان و قزوین به مدت دو روز به میزبانی استان یزد در تالار فرهنگیان در حال برگزاری است.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 716416

وب گردی

وب گردی