جذب 500 عضو هیات علمی در حوزه پزشکی طی 3 سال

دکتر سیدعلی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های حوزه متبوع خود پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابطحی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید تحولات چشمگیری در سطوح مختلف دانشگاه ازجمله حوزه پزشکی اتفاق افتاده، گفت: معاونت علوم پزشکی با تعداد مختصری نیرو فعالیت می کرد که در دوره جدید مدیریتی دانشگاه، حوزه علوم پزشکی تشکیل و توانسته به دستاوردهای مطلوبی برسد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بهترین روش در مدیریت و برنامه ریزی، شناخت از وضع موجود است، اظهار داشت: کمبود هیات علمی، فقدان مراکز توسعه آموزش در واحد (EDO)، فقدان مراکز مهارت های بالینی یا امکان برگزاری امتحانات آسکی، عدم توجه به ایجاد مراکز تحقیقاتی، لزوم توانمندسازی اعضاء هیات علمی، توسعه ناکافی در رشته های ارشد و تحصیلات تکمیلی از جمله مواردی بودند که نیاز به توجه داشتند و خوشبختانه امروز، پس از گذشت سه سال، تغییرات مثبتی در زمینه های مذکور به وجود آمده است.

دکتر ابطحی افزود: در همین راستا برنامه ارزشیابی درونی واحدها در دستورکار قرار گرفت و براساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

وی به وضعیت هیات علمی در حوزه متبوع خود اشاره کرد و گفت: در سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی 1100 عضو هیات علمی داشت که طی 3 سال گذشته 500 عضو جدید جذب شده اند و این رقم امروز به 1600 عضو هیات علمی رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه 7 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی از نظر اعتباربخشی رتبه درجه یک گرفتند که این موضوع نشان‌دهنده ارتقای کیفی و رساندن بیمارستان‌های دانشگاه به سطح انتظار مردم است.

ابطحی به تشریح برنامه‌های این معاونت پرداخت و گفت: توسعه کیفی در آموزش، جذب هیات علمی، توانمند‌سازی هیات علمی، طرح درس در گروه‌های آموزشی ازجمله برنامه های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به دیگر اقدامات پزشکی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی 50 مرکز EDO، راه اندازی 50 مرکز مهارت بالینی، برگزاری المپیاد پزشکی، برگزاری امتحانات علوم پایه و پیش کارورزی، کسب مجوز ایجاد 80 رشته جدید، ایجاد رشته های ارشد در بسیاری از واحدها، اخذ مجوز PhD پرستاری و PhD بافت در واحد پزشکی تهران، اخذ مجوز دستیاری تخصصی داخلی در بیمارستان های بوعلی و امیرالمومنین (ع) تهران، اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی در واحدهای دارای شرایط و امکانات، ایجاد رشته دکترای حرفه ای پزشکی در واحد کرمان، دکترای حرفه ای داروسازی در آمل، دکترای حرفه ای دندانپزشکی در بروجرد و تبریز و پیگیری در جهت اخذ مجوز دکترای حرفه ای دندانپزشکی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و دکترای حرفه ای داروسازی برای واحد اراک... از دیگر اقدامات حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: 26 فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با قرار گرفتن در جمع 2.5 درصد برتر فارغ التحصیلان این رشته، مستقیماً و بدون گذراندن طرح وارد مقاطع تخصصی شدند و از این حیث دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به دست آورده است. این در حالی است که در سال 92 تنها یک نفر جزو 2.5درصد قرار گرفته بود و این دلیل پیشرفت قابل ملاحظه ای را در توسعه آموزش در حوزه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 مرکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: ارتقای آموزشی اصلی ترین برنامه این معاونت بوده است.

دکتر ابطحی به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در خصوص همکاری مراکز آمایشی دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی به امضاء وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و جناب آقای دکتر میرزاده، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است. از جمله مفاد این تفاهم نامه، استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی، ارتقای کیفیت آموزش و نیز توسعه رشته های پزشکی و بین رشته ای بر اساس طرح آمایش سرزمینی دانشگاه هاست.

وی در پایان اظهار داشت: ادعایی نیست که همه مشکلات مرتفع شده، هنوز چالش هایی داریم. بعضی از واحدها با کمبود هیات علمی مواجه می باشند که توصیه اینجانب به روسای واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اینست که با دقت مشکلات نظارتی این واحدها پیگیری و در رفع آنها دستور صادر کنند.

200/202

کد خبر: 716437

وب گردی

وب گردی