برگزاری جشنواره محصولات ارگانیک و ترویج استفاده از آن در میان شهروندان

نهمین دوره جشنواره محصولات ارگانیک 11 لغایت 17 دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران درتشریح جزییات برگزاری این جشنواره گفت: برای نهمین سال است که شهرداری تهران، اقدام به برگزاری این جشنواره با هدف معرفی محصولات ارگانیک و ترویج استفاده از این محصولات در میان شهروندان می‌کند.

وی افزود: بی‌تردید برای داشتن شهری سالم باید شهروندان سالمی داشته باشیم و تامین غذای سالم موثرترین رکن تأمین سلامت شهروندان شهر است، لذا شهرداری تهران برای تحقق این مهم و به منظور آگاهی بخشی ترویج استفاده از محصولات ارگانیک هر ساله جشنواره محصولات ارگانیک را برگزار می‌کند. البته حدود دو سال است که با نگاه سپرده شدن کارهای مردم به خودشان این جشنواره نیز با همکاری انجمن ارگانیک ایران برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران ادامه داد: در نهمین دوره جشنواره محصولات ارگانیک بیش از صد غرفه دایر خواهد شد که تولیدکنندگان محصولات ارگانیک خود را به شهروندان تهرانی عرضه می‌کنند. البته برخی از این تولیدکنندگان در طول سال نیز در 23 بازاری که محصولات ارگانیک در سطح شهر تهران عرضه می‌شود، تولیدات خود را به شهروندان عرضه می‌کنند.

رحیمی با تاکید بر لزوم تامین غذای سالم و وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط برای تحقق این مهم گفت: نباید کشور ما تبدیل به آزمایشگاه محصولات فراریخته سایر کشورها شود. بنابراین نباید چنین اجازه‌ای بدهیم و در مقابل باید استفاده از محصولات ارگانیک و سالم را در دستور کار خود قرار دهیم. محقق شدن چنین اموری یعنی انجام کارهای عملی با توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران ادامه داد: کشور ما یک کشور 4 فصل است و می‌توانیم همه مواد غذایی را در کشور تولید کنیم و مازاد آن را نیز صادر کنیم. مشروط بر اینکه از تولیدکنندگان حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

در بخش دیگری از این نشست، نورانی رییس انجمن ارگانیک ایران نیز با اشاره به نقش اساسی تولید محصولات ارگانیک در سلامت جامعه بر لزوم برنامه‌ریزی برای ترغیب مردم برای استفاده از این محصولات و افزایش تولید تاکید کرد و افزود: در نهمین دوره جشنواره ارگانیک موفق شده‌ایم حضور 7 کشور اروپایی را شاهد باشیم که ارگانیک خود را در این جشنواره عرضه می‌کنند.

رییس انجمن ارگانیک ایران افزود: با توجه به اینکه قیمت تمام شده محصولات ارگانیک کمی بالاست، نیاز است که در این حوزه دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد تا قیمت تمام شده این محصولات مشخص شود. بی تردید پتانسیل‌های لازم برای تولید محصولات ارگانیک در کشور ما وجود دارد که با حمایت از آنها می‌توانیم نیاز داخلی کشور را تأمین کنیم.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 716440

وب گردی

وب گردی