تالیف کتاب تحلیل حقوقی نقش نیروهای مسلح در امور غیر نظامی توسط واحد گرمسار

مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کتاب تحلیل حقوقی نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امور غیر نظامی را تالیف و منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسام تنگ روی با بیان اینکه کتاب تحلیل حقوقی نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امور غیر نظامی در توضیح و تبیین اصول 146 و 147 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگارش شده است گفت: تلاش حقوق عمومی برای ترغیب بی وقفه حکومت ها در پذیرش حاکمیت قانون عموماً و تحدید حدود نیروهای مسلح و تثبیت جایگاه حقوقی آنها معطوف همین معناست و نهادینه شدن نیروهای نظامی و انتظامی منجر به شفافیت حدود، حقوق و تکالیف در جامعه می گردد که از اصلی ترین شرایط تحقق امنیت پایدار است.

وی ادامه داد: امروزه بخش قابل توجهی از اصول قانون اساسی اکثر کشورها به نیروهای مسلح و تعیین وظایف آنها اختصاص یافته است و وجود نیروهای مسلح امری مسلم در همه نظام های سیاسی بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده، بلکه نیازمندی آن به وجود نیروهای مسلح دو چندان می باشد.

تنگ روی هدف از تالیف این کتاب را صرفاً آشنایی اجمالی با نیروهای مسلح مطروحه در قانون اساسی وبررسی تحلیلی نقش آنها از منظر حقوقی در امور غیر نظامی عنوان و خاطر نشان کرد: بررسی دقیق و موشکافانه هرکدام از مباحث به آثار تالیفی دیگر نیازمند است.

کتاب تحلیل حقوقی نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امور غیر نظامی در فصول مفاهیم مبانی حقوقی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح ایران و امور غیر نظامی تالیف و مباحثی همچون ویژگی های سازمان نظامی، نیروهای مسلح در کشور، عوامل بازدارنده نیروهای مسلح ایران در قانون اساسی و قوانین عادی از دخالت نظامیان در امور سیاسی و تحلیل حقوقی وظایف نیروهای مسلح در زمان صلح را در بر گرفته است.

200/202

کد خبر: 716467

وب گردی

وب گردی