رئیس سازمان سما: برای توسعه مهارت آفرینی و کارآموزی در واحدها سرمایه گذاری شود

دکتر سید احمد زرهانی رئیس سازمان سما در نهمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها، از روسای واحدها خواست برای توسعه مهارت آفرینی و کارآموزی در واحدها سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید احمد زرهانی رئیس سازمان سما با بیان اینکه در سال جاری علیرغم میزان افت دانشجو در مراکز آموزش عالی ما در آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به سازمان سما کاهش دانشجو نداشته ایم و رقم دانشجویان سما بالای یکصد هزار نفر است، گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سازمان سما و توسعه این مدارس در مناطق محروم ازجمله برنامه های اصلی این سازمان است.

رئیس سازمان سما با بیان اینکه خوشبختانه اغلب مدیران سطح بالای آموزش و پرورش در شورای سیاست گذاری سازمان سما عضویت دارند، گفت: طبق نامه ای که توسط دکتر میرزاده به دولت نوشته شده، آمادگی داریم 200هزار دانش آموز مدارس دولتی را زیر چتر حمایتی خود قرار دهیم تا از این طریق باری از دوش دولت برداریم.

وی با بیان اینکه سازمان سما در حال حاضر با 72هزار دانش آموز، بیش از 150 میلیارد تومان به صورت سالانه به دولت کمک می کند، گفت: این آمادگی در سازمان سما وجود دارد که این رقم 2 تا 3 برابر شود.

دکتر زرهانی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده را در دستورکار قرار داده و آن را اجرایی کنند. همچنین برای توسعه مهارت آفرینی و کارآموزی نیز در واحدها سرمایه گذاری انجام دهند.

رئیس سازمان سما با بیان اینکه تدوین چشم انداز سازمان سما در افق 1404 و ایجاد مدارس جدید در دستورکار این سازمان است، از روسای واحدها خواست به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان برنامه ریزی برای وصول مطالبات سازمان سما از بنیاد شهید انقلاب اسلامی را از ضرورت های این سازمان عنوان کرد.

200/202

کد خبر: 716508

وب گردی

وب گردی