موفقیت کشور در تولید حجم زیادی از مواد پلیمری

عضو شورای ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی از تولید حجم قابل توجهی از مواد پلیمری در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین بهشتی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه مواد و ساخت پیشرفته، اظهار کرد: حوزه مواد، حوزه‌ای پر کاربرد در زندگی و صنایع مختلف است به گونه‌ای که در زندگی روزمره افراد در طول روز از مواد مختلفی چون مواد فلزی و غیرفلزی استفاده می‌کنند و این کاربردهای مختلف، اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مواد و توسعه فناوری مواد مختلف در دنیا ما نیز در کشور باید به این سمت حرکت کنیم تا به دانش فنی بومی مورد نیاز در این حوزه دستیابیم.

بهشتی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از مواد پلیمری در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: توجه به تولید در داخل کشور به عنوان مبنای اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت بسیار است بنابراین در زمینه تولید داخل باید فعال‌تر عمل کنیم و همان موادی را که وارد می‌شود، تولید کنیم . همچنین ارتقای کیفیت مواد نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با توجه به روند توسعه کشور و چشم انداز این حوزه، اولویت سرمایه گذاری بخش‌های این حوزه مشخص شود.

عضو شورای ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری درست و برنامه ریزی در این حوزه، یادآور شد: راه اندازی ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته در معاونت علمی نیز در این راستا است تا انسجام در حوزه مواد و فرآیند ساخت را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 716516

وب گردی

وب گردی