احمد شمس: 70درصد فرآیند جذب دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مستقل برگزار می‌شود

یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز با حضور دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دانشجویان و اعضای هیات علمی در دانشکده معماری و شهرسازی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم ابتدا موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین‌المللی و انتخاب ریاست دانشگاه به عنوان دبیر آسایهل را تبریک گفت.

شمس گفت: 70درصد فرآیند جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل برگزار می‌شود و فقط در برگزاری آزمون است که این دانشگاه با سازمان سنجش مشترک است. اگر بخواهیم ادوار دانشگاه آزاد اسلامی را تقسیم کنیم، باید عصر جدید را عصر پژوهش نامگذاری کرد. چون از این طریق است که علم توسعه پیدا می‌کند.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی است و چون مردم‌محور است یعنی از مردم بر مردم و برای مردم است، روح بنیانگذاران آن هم روح آزادیخواه و دموکرات بوده است. اگر دانشگاه‌ها را توسعه دادیم معلوم است که با دیکتاتوری و استبداد سر سازگاری ندارد، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی مردم‌محور است، چون همراه با توسعه علمی روح آزادی و استقلال را همراه با انسانیت در کالبد جامعه انسانی دمیده است.

او ادامه داد: در این مقطع رسالت ما مهم‌تر و سنگین‌تر است. چون پژوهش کار سختی است و انسان‌هایی می‌خواهد که بدون توقع و خاموش زحمت بکشند تا حاصل کار آن‌ها منتقل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در آموزش بیشتر انباشتگی به وجود می‌آید، یعنی معلم به عنوان متکلم وحده همه مطالب را بیان می‌کند و دانش‌آموز نیز یک مخاطب محض است، اما علم چیزی است که فرهیختگی به وجود بیاورد، یعنی شم علم و دانش در آدمی به وجود بیاید. بنابراین باید پژوهش را توسعه دهیم، هرچند که آموزش و پژوهش یک پیکر و جدایی‌ناپذیرند.

شمس گفت: در این مقطع در استان تهران بنا داریم که دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دکتر میرزاده، رئیس فهیم دانشگاه و سیاست‌گذاران دانشگاه و در رأس آن‌ها آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک آینده‌نگر و آینده‌پژوه را، در رقابت‌های نابرابر به حدی از کیفیت و برتری برسانیم که داوطلبان آموزش خود شرایط دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرند. یعنی شرایطی را تعیین کنیم و بگوییم ما با این شرایط مانند خیلی از دانشگاه‌های معتبر دنیا دانشجو می‌پذیریم.

او در ادامه گفت: در جلسه پایش استان‌ها هم این نکته بسیار مورد تایید دکتر میرزاده بود که عصر، عصر اقتصاد دانش‌بنیان است و از قبل این فعالیت‌ها باید درآمد کسب کرد. ما باید به مرحله‌ای از استقلال برسیم و نخبگان را جذب و از آنها حمایت کنیم تا آموخته و فرهیخته شوند و برای مملکت مفید و موثر باشند و گره‌های آینده این کشور را بگشایند.

او در پایان گفت: کار، مبلغ خودش است و نیاز به تبلیغ ندارد. ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم و این کار خودش دیده می‌شود.

در پایان این مراسم از 20 نفر شامل 14 عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی، 2 دانشجو، 1 مدیر پژوهشی، 1 کتابدار برگزیده، 1 پژوهشگر برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و 1 نفر به عنوان کارشناس برتر حوزه‌ کارگاه‌ها تقدیر شد.

مجموعه واحد تهران مرکزی در پایان این مراسم از فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح، تقدیر کردند.

200/202

کد خبر: 716548

وب گردی

وب گردی