بازار کالاهای فناوری اطلاعات تحت تاثیر نوسان نرخ ارز قرارگرفته است

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از افزایش قیمت برخی کالاهای فناوری اطلاعات (آی تیIT) در بازار به دلیل بروز نوسان در نرخ ارز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمهدی میرمهدی کمیجانی با اشاره به این که اکثر کالاهای آی تی وارداتی بوده و با ارز خریداری می شود، گفت: بروز هر گونه نوسان در بازار ارز کشور بر روی بسیاری از کالاها اثر گذار است و کالاهای آی.تی نیز از این نوسان مصون نیستند.
وی مدعی شد: افزایش نرخ ارز سبب شده امروز کسانی که با نرخ هفته پیش ثبت سفارش کرده و کالا وارد کرده اند متحمل ضررو زیان فراوان شوند.
رییس اتحادیه فناوران رایانه می گوید، با نوسان نرخ ارز در بازار، کالاهای آی تی نزدیک به 5 درصد نسبت به قبل با افزایش قیمت مواجه شده اند.
پیشتر بازرس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران نیز از افزایش 10 تا 15درصدی قیمت انواع گوشی تلفن همراه در بازار تهران ناشی از نوسان های نرخ ارز خبر داد.
میثم دادخواه گفته بود، نوسان های بازار ارز اثر مستقیم و لحظه ای بر روی بازار گوشی تلفن همراه دارد.
وی گفته بود، اکنون قیمت انواع گوشی تلفن همراه نسبت به یک ماه قبل از نوسان 10تا 15 درصدی برخوردار شده است و هر قدر نوسان بازار ارز تداوم داشته باشد، قیمت در بازار گوشی هم بی ثبات می شود.
اتحادیه طلا، جواهر وسکه تهران آخرین قیمت دلار در معاملات بازار آزاد روز گذشته (دوشنبه) را 41 هزار و 260 ریال(4126 تومان) اعلام کرده است.
«محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه نیز روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن 1395 در گفت وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد نرخ ارز کاهش یابد.
وی گفته بود، افزایش نرخ برابری دلار در مقابل ریال در اقتصاد ما مضر است. این ارقام با هر انگیزه ای که شناخته شده گویای قدرت خرید ملی است. دولت از این که نرخ ارز در یک روز 100 تومان افزایش یابد، راضی نیست و همکاران ما در بانک مرکزی از همه ابزارها با منطق اقتصادی نسبت به تعدیل و واقعی کردن نرخ ارز تلاش می کنند.

منبع:‌ایرنا

401/101

کد خبر: 716586

وب گردی

وب گردی