نمایشگاه کتب تخصصی  در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد

با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، نمایشگاه کتب تخصصی لاتین و فارسی در کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم آغازبکار این نمایشگاه با بیان اینکه فعالیت های کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی هر روز بهتر از دیروز است، گفت: با افتتاح ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه در آینده نزدیک، این ساختمان زینت بخش استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای کتابخانه مرکزی دانشگاه، در بالا بردن سطح علمی دانشگاه و استان موثر است، اظهارامیدواری کرد: هر روز شاهد نوآوری و خلاقیت های جدید در این حوزه باشیم.

دکتر حبیب شهبازی شیران رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه بر حسب آمار فعالیت ها و مندرجات گزارش ها، امروز کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی در راس کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور قرار دارد، گفت: این مهم در سایه حمایت های مسئولین دانشگاه تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد، افزود: در همین راستا همایش بین المللی هنر کتاب آرایی در فرهنگ و تمدن اسلامی در سال آتی توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

شهبازی شیران با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با بیش از چهار هزار عنوان کتاب در شاخه های ادبیات، علوم انسانی، علوم پایه، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی دایر شده و تا سیزدهم دی ماه سالجاری در ساعت اداری در محل کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی برپا خواهد بود.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت دانشگاه برقراری ارتباط با جامعه است، گفت: این مهم با مدیریت و تدبیر مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی عملی شده است که ما هر هفته شاهد تحقق و اجرای برنامه های مختلف در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در این دانشگاه هستیم.

وی افزود: این رویکرد مدیریتی که در آینده نیز ظهور و بروزش را در عرصه های مختلف بیشتر خواهیم دید، نگاهی جهانی و جامعه نگر به نهاد دانشگاه و مسئولیت اجتماعی آن است که دانشگاه محقق اردبیلی پیشگام شده است.

شفیعی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله کتاب، کارآفرینی و فناوری اطلاعات، راه اندازی کتابخانه تخصصی آسیب های اجتماعی، برگزاری سمپوزیوم های تخصصی در حوزه اجتماعی و فرهنگی، مشارکت سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی دانشگاه، برنامه های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از آسیب دیدگان و بیماران، همایش های ایده پردازی در حوزه آسیب های اجتماعی، تاسیس مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان و غیره نمودهای ترکیب رسالت علمی دانشگاه با رسالت اجتماعی است که بطور چشمگیری تاثیر آن در زندگی اجتماعی و عرصه های علمی و فرهنگی نمایان خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: وقت آن رسیده است که دانشگاه ها نگاه و رویکرد علمی و تخصصی به پدیده ها و مسائل اجتماعی و فرهنگی را در عرصه عمومی و تصمیم گیری های مدیریتی دخالت داده و نهادینه کنند و این جز با پژوهش بر اساس نیازسنجی های واقعی و آگاهی از واقعیت های جامعه و تسهیل دسترسی به منابع علمی به روز میسر نخواهد شد.

کد خبر: 716628

وب گردی

وب گردی