کمپین "همراه باش تا هم راه شوند" تشکیل شد/ تلاش برای جذب کمک های مردمی برای تهیه ربات اکسوید

دکتر سجاد ازگلی مجری طرح ربات توانبخشی اکسوید از راه اندازی کمپین "همراه باش تا هم راه شوند" به منظور جذب مکهای مردمی برای تهیه ربات و بازگرداندن نعمت راه رفتن به بیماران کم توان و ناتوان در استفاده از اندامهای پایین تنه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ربات اسکلت بیرونی اسکوید «Exoped Robotic Exoskeleton» یک ربات توانبخشی ویژه راه رفتن افراد دچار کم‌توانی و ناتوانی در استفاده از اندام های پایین تنه است. این ربات با همکاری پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف برای کمک به راه رفتن بیماران آسیب نخاعی، ام اس و کسانی که دچار تغییر فرم عضلات پایین تنه نشده باشند طراحی و ساخته شده است. قیمت تمام شده این محصول در مقایسه با مشابه خارجی کمتر از یک سوم است.
ربات اکسوپد به کاربر در راه رفتن، نشستن و برخاستن کمک می‌کند و می‌تواند به عنوان جایگزین ویلچر استفاده شود. افرادی که دچار فلج پایین تنه (paraplegia) هستند و همچنین افراد دچار ضعف عضلانی و یا اختلال حرکتی در ناحیه پایین تنه می‌توانند از ربات اسکلت بیرونی اکسوپد استفاده کنند. استفاده از این ربات عوارض منفی نشستن دائم روی ویلچر، نظیر مشکلات گوارشی، کلیه و مجاری ادرار، زخم بستر، پوکی استخوان و.... را کاهش می دهد.
دکتر ازگلی مدیر گروه کنترل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به اثرات مثبت استفاده از این ربات بر زندگی و جسم و روح بیماران اشاره کرد و گفت: بازگرداندن توانایی راه رفتن به افراد کم‌توان و ناتوان پایین تنه بیش از هر چیز بر روحیه، اعتماد به نفس و امید آنان به زندگی اثر دارد. افزون بر این امکان ایستادن، نشستن و راه رفتن کاربران به آنان استقلال بیشتری در زندگی می‌دهد. همچنین تحرک بیشتر موجب بهبود وضع فیزیکی از جمله بهبود گردش خون، تنظیم فشار خون، بهبود تنفس، جلوگیری از مشکلات گوارشی و کلیوی، زخم بستر، دردهای مزمن و تضعیف ماهیچه‌ها می‌شود. از اکسوپد می‌توان برای توانبخشی افرادی که دچار اختلال در الگوی راه رفتن هستند استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی کمپین "همراه باش تا هم راه شوند" افزود: این کمپین به منظور جذب کمک‌های مردمی خیرین برای تهیه ربات توان بخشی" اکسوپد"و با کمک "فاندوران" راه اندازی شده است. با عضویت در این کمپین به سادگی با انتخاب گزینه "حمایت می کنم" می توان به اندازه توان در این امر مهم مشارکت کرد و به این ترتیب نعمت راه رفتن را به توان یابان هدیه داد.

200/202

کد خبر: 716666

وب گردی

وب گردی