چه بلایی سر محیط زیست در سال ۲۰۱۷ می‌آید؟

در سال 2016 میلادی اتفاقات سیاسی زیادی رخ داد که اجرایی شدن آنها منجر به ایجاد تغییرات زیادی برای حوزه محیط زیست در سال بعدی میلادی می شود. تغییراتی در حوزه آلودگی هوا، گرمایش جهانی، حیات وحش و ....

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، در سال 2017 مذاکرات ناشی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر یارانه های کشاورزی و احتمالا همه قوانین حفاظت از محیط زیست اروپا تاثیر می گذارد، قوانینی درباره پرنده‌ها، آلودگی هوا و آب، اصلاح ژنتیکی خوراکی ها و رفاه حیوانات.

برگزیت و قوانین حفاظت از محیط زیست اروپا
این در حالی است که اگر وزرای اروپایی بخواهند ده ها قانون محیط زیستی را لغو کنند، به احتمال زیاد با مخالفت های شدیدی روبرو می شوند.

اضافه شدن لندن به پاریس، مادرید، مکزیکو سیتی و آتن برای حذف خودرو های دیزلی
سال گذشته پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی توافق کردن که در طول چند سال تردد خودروهای دیزلی را از مرکز شهر خود حذف کنند و گفته می شود در سال بعدی فشار ها برای اضافه شدن لندن به این شهرها هم اضافه می شود.

باور نداشتن ترامپ به تغییر اقلیم و احتمال خروج آمریکا از توافقنامه پاریس
اما در سال آینده میلادی موضوعی بر مذاکرات اقلیمی جهان غالب می شود؛ آیا ترامپ آمریکا را از توافق اقلیمی پاریش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خارج می کند یا نه؟

او تاکنون همه افرادی را که به تغییر اقلیم مشکوک هستند و به اینکه علاقه دارند تا تولید گاز، نفت، ذغال سنگ افزایش پیدا کنند را مسئول مقابله با تغییر اقلیم کرده است و اگر سال 2017 او به این روال ادامه دهند و ایالت متحده را از توافق پاریس بیرون بیاورد به چین رهبری اقلیمی جهان را هدیه داده است.

گفتنی است بسیاری از محققان اقلیمی ایالت متحده انتظار دارند که دیگر به آنها کمک مالی انجام نشود.

پایان ال نینو و آغاز لانینا
سال 2016 پایانی بر پدیده طبیعی ال نینو بود، پدیده ای که از گرم شدن اقیانوس آرام به وجود می آید و منجر می شود در بخشی از مناطق جهان خشکسالی، افزایش دما و کمبود غذا به وجود بیاید.

اما در سال 2017 انتظار داریم که پدیده لانینا به صورت ضعیفی رخ بدهد، یعنی به احتمال زیاد آب های اقیانوس آرام سرد می شوند و در نتیجه به طور کلی میانگین بارندگی در جهان افزایش پیدا کرده و از سویی دمای برخی از مناطق جهان هم کاهش پیدا می کند.

ادامه روند انقراض حیوانات
با وجود اضافه شدن حیوانات زیادی به لیست حیوانات در معرض انقراض و اقدامات زیادی که برای جلوگیری از قاچاق حیوانات انجام شده است، انتظار می رود در سال 2017 میلادی روند انقراض حیوانات افزایش پیدا کند. اورانگوتان بورنئویی، ببر جنوب چین، سمور دریایی بزرگ، پلنگ آمور، موش خرمای سیاه پا و روباه داروین از گزینه های اصلی انقراض در سال بعدی هستند.

افزایش حفاظت از دریا
با برگزاری اولین کنفرانس مراقبت از دریاها در ژوئن 2017، حفاظت از دریاها در سال بعدی افزایش پیدا می کند. در این کنفرانس درباره موضوعاتی مثل افزایش تعداد پلاستیک ها در دریاها، ماهیگیری بیش از حد، تاثیرات تغییر اقلیم و نیاز بیشتر به پارک های آبی بحث می شود.
704/700

کد خبر: 716695

وب گردی

وب گردی