تاثیر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش های اجتماعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان گفت: فعایت های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش های اجتماعی بسیار مفید و موثر است اما اگر بتوانیم فاصله بین دانشگاه و اجرا را کم تر و پیوند آن ها را محکم تر کنیم، می توانیم شاهد تاثیر گذاری بیشتر همایش ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

دکتر علی روشنایی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به همایش هایی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی واحدهای مختلف برگزار می شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان در این زمینه همایش های بسیاری را برگزار کرده است که از جمله آن می توان به 2 سمینار و همایش در سطح ملی طی 2 سال گذشته اشاره کرد که با استقبال بسیاری مواجه شد.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری این همایش ها گروهی مطالعات اولیه در حوزه آسیب شناسی را انجام و از این طریق موضوعاتی که نیاز جامعه است و جوانان با آن درگیر هستند را مبنا قرار داده ایم اولویت بندی های خاصی را مد نظر قرار دادیم. برای مثال در سال گذشته موضوع همایش حول محور سالمندان و مشکلات آن ها بود زیرا جمعیت میانسال جامعه زیاد هستند و این جمعیت به سمت میانسالی می روند و طی 10 تا 15 سال آینده مشکلات آن ها دغدغه بسیاری از افراد و مسئولان در جامعه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به بررسی چشم انداز سالمندان و مشکلات پیش و روی آن ها از زوایای مختلف طی 10 تا 15 سال آینده پرداخت و راهکارهایی در جهت رفع این مشکل ارائه کرد.

وی اضافه کرد: همچنین یک همایش در راستای ابعاد معضل اعتیاد بود که در آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار شد. ایده ما از برگزاری این همایش آن بود که دانشگاه آزاد اسلامی در کنار سازمان های اجرایی قرار گیرد و در راستای خدمات آن ها به فعالیت و آموزش مسائل پیشگیرانه بپردازد.

دکتر روشنایی بیان کرد: در این زمینه از تجربیات و فعالیت های تمام افرادی که در گیر بودند شامل شورای عالی مبارزه با مواد مخدر، استانداری، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی و ... استفاده کردیم، برخی از این افراد در این همایش ها سخنرانی های بسیار خوبی ارائه کردند و برخی از ان جی او ها و سازمان ها نیز در کنار این همایش، نمایشگاه های جنبی در راستای اعتیاد برگزار کردند تا افراد بسیاری را در این زمینه این آسیب های این بلای خانمان سوز آگاه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان افزود:فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش های اجتماعی بسیار مفید و موثر است اما اگر بتوانیم فاصله بین دانشگاه و اجرا را کم تر و پیوند آن ها را محکم تر کنیم، می توانیم شاهد تاثیر گذاری بیشتر همایش ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

701/700

کد خبر: 716735

وب گردی

وب گردی