توسعه فعالیت های دانش بنیان و گسترش مقالات علمی و تحقیقاتی

دهمین نشست شورای پژوهش و فناوری استان اصفهان با حضور معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و رئیس شورای پژوهشی استان در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای نشست دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر گفت : دانشگاه آزاد اسلامی پس از سه دهه فعالیت در همه بخش ها توسعه یافت و زیرساخت های خوبی برای آموزش و پژوهش فراهم شده است . وی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با 70 هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از 100 کارگاه و آزمایشگاه پیشرفته شرایط مناسبی را برای توسعه علوم و فناوری های نوین ایجاد کرده که در نوع خود کم نظیر است .

کثیری با بیان اینکه رسالت دانشگاه آموزش و پرورش استعدادهای درخشان جوانان و طالبان علم و دانش است اظهار کرد : رویکرد اصلی دانشگاه تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی است و در حال حاضر این دانشگاه با 55 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 10 رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی بستر مناسبی را برای تولید علوم جدید و گسترش فعالیت های تحقیقاتی بوجود آورده است .

دکتر پیام نجفی رئیس شورای پژوهش و فناوری استان اصفهان نیز گفت : امید و انگیزه به افراد برای حضور در میادین مختلف علمی و پژوهشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید از طروق مختلف دانشگاهیان و دانش پژوهان در این مسیر حضور فعال و برجسته داشته باشند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ادامه داد : توسعه فعالیت های دانش بنیان و گسترش مقالات علمی و پژوهشی اولویت مهم دانشگاه است و برنامه ها باید بر این موضوعات متمرکز شود .

دکتر نجفی افزود : دانشگاه ها باید برنامه های پژوهشی خود را برای ایجاد طرح های نو و تولیدات جدید تدوین کنند تا در آینده نزدیک در بالاترین سطح در جشنواره فرهیختگان دانشگاه مشارکت داشته باشند .

وی تجلیل از پژوهشگران برتر ، گسترش مراکز رشد و فناوری ، افزایش محصولات شرکت های دانش بنیان ، گسترش طرح های پژوهشی و برگزاری همایش های علمی متناسب با نیاز جامعه را از مهمترین برنامه های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ها برشمرد و خاطر نشان کرد : توفیقات پژوهشی و دستاوردهای تحقیقاتی خوبی را در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان شاهد هستیم .

در ادامه جلسه اعضاء به بیان دیدگاه ها ، محدودیت ها و مشکلات پیش روی فعالیت های پژوهشی خود در دانشگاه ها پرداختند و سپس در کارگاه آموزشی علم سنجی و آشنایی با شاخص ها و نمایه های بین المللی شرکت کردند.

200/202

کد خبر: 716802

وب گردی

وب گردی