رئیس مجموعه تئاتر شهر:سعی کردیم دستفروشان اطراف تئاتر شهر نباشند/سیستم ماشینری سالن اصلی باید به روز رسانی شود

پیمان شریعتی با اشاره به دست فروشان دور تئاتر شهر گفت: ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و دوستان شهرداری نیز همکاری‌های خوبی با ما داشتند.

پیمان شریعتی (رئیس مجموعه تئا‌تر شهر) در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز در رابطه با دست فروش‌های اطراف تئا‌تر شهر که منظره نامطلوبی را برای مردم ایجاد کردند گفت: در رابطه با دست فروش‌ها تا جایی که امکان داشته سعی کردیم این دست فروشان حداقل دور تئا‌تر شهر نباشند. فکر می‌کنم پیگیری این کار از طرف رسانه‌ها با شهرداری اتفاق درست تری را حادث می‌شود.

او ادامه داد: ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و دوستان شهرداری نیز همکاری‌های خوبی با ما داشتند. دست کم سعی می‌کنیم در پیاده روی تئا‌تر شهر این اتفاق نیافتد. ولی بخش اعظم این مساله که دست فروش‌ها را دور کنیم، کار ما نیست در واقع حوزه کار شهرداری است. متاسفانه این مساله تنها به تئا‌تر شهر مربوط نمی‌شود و در اکثر خیابان‌های تهران شاهد این صحنه هستیم.

شریعتی اضافه کرد: شهرداری منطقه ۱۱ دست کم همزمان با رویداد‌ها با ما همکاری خوبی داشته است. زمانی که جشنواره عروسکی برگزار شد دوستان همکاری کردند و فضای خوبی اطراف تئا‌تر شهر ایجاد شد. در حال حاضر دوستان قول دادند که برای جشنواره فجر نیروی مضاعف داشته باشند تا شاهد منظره زشتی اطراف تئا‌تر شهر نباشیم. در مواقع دیگر نیز باید خود عزیزان برنامه ریزی کنند و نیروهای انتظامی و شهرداری همکاری داشته باشند.

رئیس مجموعه تئا‌تر شهر در رابطه با آماده بودن سالن‌های این مجموعه برای جشنواره تئا‌تر شهر فجر گفت: در حال حاضر سالن‌ها فعالیتشان را انجام می‌دهند و تمام سالن‌ها درگیر اجرا هستند و بعضی از سالن‌ها مانند چهارسو، قشقایی و حتی پلاتو اجرای نمایش‌هایی روی صحنه را دارند که دو اجرایی شدند. در واقع تمام این امکانات با قدرت در خدمت گروه‌های راه یافته به جشنواره تئا‌تر فجر است.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که در سالن‌ها وجود دارد اظهار کرد: بخشی از مشکلاتی که شاهد هستیم بحث به روز رسانی سیستم‌های ماشینری سالن اصلی است که به هر حال امیدواریم با حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد این مشکل نیز رفع شود.

شریعتی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد استقبال از اجراهایی که در تئا‌تر شهر برگزار می‌شود نسبت به گذشته کم شده است اعلام مخالفت کرد و گفت: به نظرم این طور نیست. طبیعی است که همه حوزه‌های فرهنگی و هنری اوج و فرودهایی داشته باشند. بخشی از این مساله به شرایط برمی گردد و تنها به خود اثر مربوط نمی‌شود. گاهی اینگونه است که پیش بینی می‌کنیم این سالن مخاطب خوبی را جذب خواهد کرد اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که این اتفاق نمی‌افتد. برای مثال، آلودگی هوا مساله‌ای بود که خیلی از اجرا‌ها را دچار مشکل کرد. چنین شرایطی تاثیرگذار هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه، باید برآیند کار را در نظر بگیریم، اضافه کرد: برآیند مجموعه تئا‌تر شهر تاکنون خیلی بد نبوده است. برای مثال، نمایش طپانچه خانوم در دو سانس تماشاچی داشت و حتی تماشاچیان روی زمین نشسته بودند.

وی در پایان سخنان خود گفت: به هر ترتیب باید تلاش کنیم تا با شرایط مطلوبی برسیم. در یک دوره زمانی شرایط همه سالن‌ها همین است در بعضی از سال‌ها مخاطبان خوبی را جذب کرده و در برخی سال‌ها نیز افت‌هایی داشتند که طبیعی به نظر می‌رسد برای مثال ما هم اکنون جشنواره موسیقی فجر و تجسمی فجر را در پیش داریم که هرکدام از بخش از پتاسیل را در دست دارند.

502500

کد خبر: 716821

وب گردی

وب گردی