498  درخواست در سامانه ساها ثبت شده است/افزایش دانشجوی دکتری استان گلستان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در جلسه هیات امنای استان گلستان گفت از افزایش میزان دانشجوی مقطع دکتری تخصصی در این استان خبر داد.

آرین ساطعی، رئیس دبیرخانه و هیات امنای استان گلستان در جلسه هیات امنای استان گلستان ضمن تبریک به دکتر میرزاده برای انتخاب به عنوان رییس انجمن آسایهل گفت: در حال حاضر در استان گلستان شش واحد و شش مرکز وجود دارد. آق قولا، بندر ترکمن، کرد کوی، کلانه و گلاکیش با یکدیگر تجمیع شدند و از میان 69 مرکز آموزش عالی در استان گلستان 12 مرکز مختص دانشگاه آزاداسلامی است.

او در ادامه ببیان کرد: از میان 79 هزار دانشجو در استان 28 هزار دانشجو، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند که با اضافه کردن 1500 نفر از دانشجویان و دانش آموزان سما با اطمینان می توان گفت 35 درصد از دانشجویان استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به جدیدترین آمار دانشجویان استان گلستان، علی آباد کتول، بهترین تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این استان را دارد و تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان 8700 نفر است یعنی نزدیک به یک سوم نصف کل دانشجویان استان را تشکیل می دهد.
وی در ادامه به کاهش میزان دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره و خاطر نشان کرد: 7/5 درصد در مقطع کاردانی و 7/11 درصد در مقطع کارشناسی ارشد با کاهش دانشجو مواجه شده ایم و در مقطع دکترای تخصصی 7/1 درصد افزایش دانشجو داشته ایم.

رییس واحد گرگان گفت:از میان کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان، تعداد 25873 نفر بومی و 2127نفر غیر بومی هستند.همچنین با توجه به آمار از تعداد هیات علمی، اعضای هیات علمی در کل استان 548 نفر هستند که از این میان 200 نفر آنها در واحد گرگان تدریس می کنند.
وی همچنین با اشاره با گزارش و آمار بدست آمده از ساها، اعلام کرد: تعداد خدمات ثبت شده در سامانه به عدد498 و همچنین تعداد آزمایشگاه های این طرح به عدد226 رسیده است. از طرف دیگر درآمد ساها حدود 44ملیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 5هزارو پانصد متر شهرک گلخانه ای در 9فاز را راه اندازی کرده ایم و تا جایی که بتوانیم به کامل کردن زیر ساخت ها ادامه می دهیم.

203/200

کد خبر: 716835

وب گردی

وب گردی